Külmakraadid seiskavad busse

Sten Mahov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
MTG Viljandi piirkonna juhi Erik Mäe sõnutsi on ettevõtte töökojas vaid kaks kohta, kus busse parandada saab ning seetõttu on ukse taha tekkinud ka järjekord.
MTG Viljandi piirkonna juhi Erik Mäe sõnutsi on ettevõtte töökojas vaid kaks kohta, kus busse parandada saab ning seetõttu on ukse taha tekkinud ka järjekord. Foto: Elmo Riig / Sakala

Et külmad ilmad on rivist välja viinud mitu linna- ja maaliinibussi, on paljud ühissõidukid käesoleval nädalal hilinenud või üldse väljumata jäänud. Säärane olukord pole aga meeltmööda ei sõitasoovijatele ega Viljandi maavalitsusele, kes nõuab bussifirmalt lepingu täitmist.

Sagedasti linnaliinibussiga sõitev Leili Suurmägi teadis näiteks tuua, et teisipäeva hommikul ei väljunud haigla eest bussifirma ATKO buss number 10 ning neljapäeval bussijaamast buss number 6.

«Neljapäeva hommikul kell pool kaheksa bussijaama kaudu haigla juurde sõitma pidanud number 6 buss aga ei tulnudki. Ootasime hulga aega, külmetasime ning tulime hoopis bussiga number 28 (Automeni buss – toimetus). Osa rahvast tuli selle peale, osa jäi number 10 ootama. Haigla juures kuulsin, et seda bussi ka ei tulnud,» rääkis Leili Suurmägi.

Pakase käes bussi oodata pole sugugi tore. «Sa ei tea, kas buss tuleb või ei, kuid tööle on vaja jõuda,» lausus Suurmägi ning lisas, et kui buss liinilt maha võetakse, võiks olla asendussõiduk. «Või on bussipark neil tõesti siis nii vilets.»

Maavalitsus olukorraga rahul ei ole

Eile ei väljunud kell 6.35 ka buss number 29a liinil Viljandi–Vastemõisa–Sürgavere–Suure-Jaani.

Viljandi maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Kaupo Kase sõnas, et maavalitsus on juhtunu üle nördinud ning ATKO-le on selle kohta ka kiri saadetud. Kirjas märgitakse, et viimasel nädalal sagenenud liinihäirete arv, mis on põhjustatud külmast ilmast, ei võimalda sõitjaid iga päev teenindada. See on aga kaasa toonud bussitranspordi kvaliteedi languse.

«Saatsime neile neljapäeval kirja, milles küsisime, kuidas nad ikkagi näevad lepingu täitmist ning kas neil on kõik asjad olema, mida nad on lubanud. Tänaseks pole firma minu teada veel vastanud,» lausus Kase eile. «Firma on meid küll probleemidest teavitanud, kuid ekstreemne külm ei ole vabandus. Soovime saada sellist teenust, nagu on kokku lepitud.»

Maavalitsuse andmetel on teisipäevast neljapäevani olnud liinihäireid seitsmel juhul: kord buss ei väljunud, siis külmusid sel pidurid kinni, see ei käivitunud või ilmnes mõni muu tehniline rike. Ükski vihane bussisõitja ameti juhataja sõnutsi maavalitsusse helistanud ei ole. «Automeni kohta ei saa midagi öelda, sest neilt me rikete kohta teateid saanud ei ole.»

Bussid on külma suhtes tundlikud

MTG Viljandi piirkonna juht Erik Mäe tunnistas, et busside liikumine on olnud häiritud ning on esinenud pidurite jäätumist, klaasipuhurite tõrkeid ning seda, et bussid ei käivitu.

Tema sõnutsi on linnas käigus peamiselt Rootsis toodetud Scaniad ning enamik maaliinidel sõitvaid busse on valmistatud Türgis. «Need bussid on külma suhtes ilmselt tundlikud ning midagi ei ole teha. Peaaegu iga päev on nendega midagi juhtunud.»

Küsimusele, mida olukorra lahendamiseks ette plaanitakse võtta, lausus Mäe, et tööd tehakse senikaua, kuni tõrgetest on lahti saadud. «Profülaktikat tuleb järjest teha. Paraku on meie töökojas busside remontimiseks kaks kohta ning ukse taga on väike järjekord.»

Ühes päevas suudetakse parandada umbes viis bussi. Mäe sõnutsi antakse endast kõik, et sõidukid korras oleksid. «Liinidel on vaheajad ning üritame neid võimalikult otstarbekalt kasutada. Meil pole võimalust kutsuda liinilt suurt hulka busse, panna remonti ning oodata, kuni need valmis saavad. Peame niimoodi kombineerima, et iga vaba hetk läheks kasulikuks tegevuseks.»

Küsimusele, kas Türgi bussid põhjamaisesse kliimasse üleüldse sobivad, vastas MTG Viljandi piirkonna juht, et tehnilised näitajad on neil väga head. «Aga üks on reklaam ja teine tegelikkus.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles