Liina Saar leidis Rootsis õppides Viljandi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liina Saar ja Tram5 on muusikas leidnud oma näo ja säilitanud stiililise vabaduse, muutumata eklektiliseks.
Liina Saar ja Tram5 on muusikas leidnud oma näo ja säilitanud stiililise vabaduse, muutumata eklektiliseks. Foto: Merli Antsmaa

Möödunud teisipäeva õhtul võttis Viljandi džässiklubi publik kuumalt vastu Liina Saare koos Rootsi ansambliga Tram5.

Nagu ikka, kõlas ka möödunud nädalal pubis Liverpool «Jazz’n’Live». Eesti ja Euroopa džässi Viljandisse toov sari, mida korraldab Priit Noorhani, üllatas seekord skandinaavialiku, kuid koduse muusikaga. Laval olid neli erinäolist rootsi muusikut ja solist Liina Saar, kes suudab jätkuvalt võluda oma loomulikkuse ja lihtsusega.

Muusikast voogas vabadust

Välispidiselt ja paberite järgi on see traditsiooniline džässkvartett, kuid muusikaliselt hoopis mitmekülgsem. Mulle on alati tundunud põnev, kui tulevad noored Skandinaavia muusikud, keda pole kunagi varem kohanud ja kelle suhtes puudub igasugune eelarvamus ning kelle pillimängust voogab kreatiivsust ja vabadust.

Esinejad puudutasid erinevaid kõlapilte ja helimaastikke, jäädes samas džässimaiguliseks. Puudutati indipoppi, rhythm and blues’i, standard-, soft- ja latin-jazz’i. Nutikam oleks nimetada kõike kuuldut vabaks improvisatsiooniliseks muusikaks. See võimaldab väljendada iseennast ning mängida nii, nagu tundub parajasti õige olevat.

Oli huvitav, et helipildid muutusid tuntavalt, kuid ühendavat joont hoidsid nii struktuur kui harmooniline plaan, olgugi et palade autorid olid ansambli eri liikmed. Kolm lugu oli kirjutanud ka Liina.

Meenutasid viljandlasi

Muusikaelamus oli täielik, kuid põhjus ja inspiratsioon, mille tõttu ma kirjutan, tulid hoopis mujalt. Nimelt tundus mulle, et kodumaast ja -linnast kaugel olles soovib Liina enda juurde tükikest Viljandit: kõik tema ansambli muusikud meenutasid mõnda sellega seotud inimest.

Klahvpillimängija Ramiar Raiss nägi välja nagu veidi vanemaks saanud džässtrummar Mikk Villem, kes õpib Viljandi muusikakoolis.

Trummar Martin Blomberg oli äravahetamiseni sarnane ühe sülearvutikotiga noormehega, kes mulle alati Lossi tänaval vastu tuleb.

Kitarrist Carl Emil Svensson oli nagu noor Aleksander Sünter ja basskitarri mängija Joonas Kuusisto otsekui Andres Noormets mõni aasta tagasi.

Vaid Liinale ma Rootsist teisikut ei leidnud. Liina oli ikka kõige rohkem Liina Saare moodi. Iseasi, kui keegi on unustanud või ei teagi, kes ta on. Neile ütlen, et Liina lõpetas kaheksa aastat tagasi Viljandi muusikakooli. Edasi läks ta Tallinna Georg Otsa nimelisse muusikakooli õppima pop-džässlaulu ning kaks aastat hiljem sai sisse muusikaakadeemia äsja avatud džässi erialale, mille ta plaanib saabuval kevadel lõpetada.

Tallinna stuudiumi kõrvalt on tal õnnestunud juba kaks aastat külalistudengina õppida Rootsis Göteborgi muusikaakadeemias.

KONTSERT

Liverpoolis esinesid eesti ja rootsi muusikud.

• 22. jaanuaril korraldas Viljandi džässiklubi (http://kultuur.edu.ee/jazziklubi) Liverpooli pubis Liina Saare ja ansambli Tram5 kontserdi.

Allikas: Silver Sepp

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles