Külm kauplusi ostjateta ei jäta

Hans Väre
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljandimaa tarbijate ühistu turundusjuht Kristo Mägi
Viljandimaa tarbijate ühistu turundusjuht Kristo Mägi Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Kuigi pakaselistel päevadel tunduvad poed vahel üsna tühjad, kinnitavad kaupmehed, et krõbedad miinuskraadid pole ärile eriti mõju avaldanud.


Umbes veerandsadat poodi pidava Viljandimaa tarbijate ühistu (VTÜ) turundusjuht Kristo Mägi tõdes, et nädalavahetusel, kui termomeetri näit 30 kraadi alla nulli langes, oli inimesi kauplustes tõepoolest hõredamalt kui muidu. Samas vastavad jaanuarikuu müügitulemused nii toidu- kui tööstuskaupade osas kokkuvõttes ettevõtte plaanidele.



«Argipäeviti on inimesed ju ikka liikvel, sest peavad tööl käima,» selgitas Mägi.



Viimase nädala tulemusi vaadates möönis VTÜ turundusjuht, et nii ostjate arv kui keskmise ostu suurus on nädal varasemaga võrreldes vähenenud, kuid kui tähtis osa selles on ilmastikul, ei julgenud ta pakkuda. «Mingit rolli pakane ilmselt mängib, kuid teisalt on ka kuu lõpp käes,» viitas ta palgapäeva kauguse mõjule.



Viljandi Centrumi direktor Rain Põld rääkis, et tänu kella kaheksast uksed lahti tegevale Rimi toidupoele tulevad inimesed kaubanduskeskusesse juba varavalges.



«Natuke vähem kui tavaliselt võib rahvast ju olla, aga jaanuar ja veebruar on kaubanduses alati kehvemad kuud olnud,» teadis Põld. «Selle põhjuseks on nii halvad ilmaolud kui see, et inimesed alles taastuvad jõulude ajal tehtud kulutustest.»



Aktsiaseltsi Mulgi Reisid juhataja Madis Lepa sõnul ei ole bussisõitjate hulk pakasega märgatavalt vähenenud. Tema hinnangul võib osa inimesi küll külma tõttu koju jääda, kuid selle eest kasutavad busse jalakäijad, kes õhutemperatuuri kõndimiseks liiga krõbedaks peavad, või autojuhid, kelle sõiduk käima ei lähe.



«Meie kulud on praegu muidugi tunduvalt suuremad, kui harilikult oleks,» tunnistas Lepp. «Näiteks diisliga töötav soojendus võtab tunnis kolm-neli liitrit kütust. Ka sõidule kulub külma mootoriga tavalisest rohkem ja lühematel liinidel ei pruugi see korralikult üles soojenedagi.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles