KIRI

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kärss kärnas, maa külmund

Ei tea, kas tuleneb see mu halvast iseloomust või penskarile omasest irisemise vajadusest, kuid viimasel ajal kummitab mind paar mõtet.

Esimene neist on rahvatarkus, et loll on see, kes vabandust ei leia, olgu vabandus ise kui tahes loll. Teine on ütlemine: paha siga, mitu viga — kärss kärnas ja maa külmund jaanipäevasel päeval.

Esimene vanasõna ujub pinnale, kui mõtlen meie joogiveega varustajate väljaütlemistele.

Kui mu mälu mind ei peta, siis esimese suure hinnatõusu põhjendus oli see, et inimesed laristavad veega ja krõbedam hind peaks neid kokkuhoidlikkusele sundima. Nüüd kuuleme, et hinda tuleb tõsta sellepärast, et vee kasutamine on drastiliselt vähenenud. Eks ta ole!

Teine vanasõna pahast põrsast passib hästi Eesti Posti juhtide töö ja väljaütlemiste kohta. Asi ei olekski ehk väärt nii suurt pahandamist, kui taustaks olevale halale, raha puudumise ja muude hädade üle kurtmisele ei vastanduks Eesti Posti ülisuured kasumid ja tippjuhtide rohkem kui kopsakad palgasummad.

See, et firma teenib kena kasumit, ongi vist ainuke põhjus suuri töötasusid maksta. Et korralikku palka võiks saada ka asutuse töö korraliku funktsioneerimise puhul, on vist ajast ja arust nõudmine.

Selleks, et Eesti Posti töö oleks kasumi mõttes veel tõhusam, soovitan järgmist: linnades võiks posti laiali kanda üks kord nädalas. Maal kui eriti ekstreemses keskkonnas piisaks vahest ühest korrast kuus. Kus see öeldud on, et klient peab rahul olema?

Kõige huvitavam on aga see, kas siis jätkuks võimekatele postiljonidele palgaraha?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles