Kommentaar: Miks võrgukokkulepe on oluline?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Viimastel kuudel on Eesti Energia saatnud paljudele oma klientidele kirja, milles soovib fikseerida kliendi tarbimiskoha liitumispunkti andmed. Need kirjad on aga tekitanud hulga küsimusi.

Miks neid andmeid siis ikkagi kokku leppida ja kirjalikult fikseerida on vaja?

Oluline põhjus on eelkõige see, et võrguleping on Eesti Energia ja kliendi suhet reguleeriv ja sätestav dokument. Sellega kinnitatakse liitumispunkti andmed kliendi tarbimiskohas: liitumispunkti asukoht, pinge tase ja peakaitsme suurus (amprites). Peakaitsme suuruse teadmine võimaldab Eesti Energial ehitada välja optimaalse võimsusega elektrivõrgu.

Mida täpsem on info klientide võrguühenduste kohta, seda kindlamalt suudab Eesti Energia ära hoida võimalikke ebaotstarbekaid investeeringuid ning seda madalam on kokkuvõttes elektri hind.

Peakaitsme fikseerimise järel oskab klient nõuda ka vajalikku ühendusvõimsust, mida Eesti Energia peab garanteerima, pidades silmas kehtestatud standardeid. Lisaks fikseerib võrguühenduse leping omandisuhete piirid Eesti Energia ja kliendi vahel, mis on vajalik vastutuspiiride kindlaksmääramiseks.

Eesti Energia on alati kohustatud kõrvaldama rikked kuni kliendi liitumispunktini (väliselektrivõrgus). Senikaua aga, kuni liitumispunkti andmed on kliendi ja Eesti Energia vahel kirjalikult kokku leppimata, ei ole kummagi poole õigused, vastutus ega kohustused selged.

Milliste klientidega võrgukokkuleppeid sõlmitakse?

Paljudel klientidel on eespool toodud andmed juba elektrilepingusse või võrgulepingusse märgitud. Sellises olukorras enam uut lepingut sõlmida pole tarvis.

Klientidele, kellega tarbimiskoha liitumispunkti andmeid kirjalikult kokku lepitud ei ole, saadab aga Eesti Energia võrguühenduse fikseerimise kokkuleppe sõlmimise soovi. Sellisel juhul on Eesti Energia kliendi liitumispunkti andmed juba kohapeal fikseerinud ning need kokkuleppe vormi üles märkinud.

Kui klient on märgitud andmetega nõus, tuleb tal kokkuleppe eksemplarid vaid allkirjastada ja Eesti Energiasse tagastada.

Klientidel, kes võrgukokkuleppe sõlmimise soovi Eesti Energialt posti teel ei saa, pole põhjust muretseda: sellisel juhul on vajalikud andmed kliendi ja Eesti Energia vahel juba varem fikseeritud. Samuti võivad olla rahulikud kliendid, kes otse liitumispunktist elektrit ei osta, näiteks korteriomanikud. Nendel pole Eesti Energiaga eraldi lepinguid vaja sõlmida, sest kortermajades sõlmib kogu maja peale võrgulepingu korteriühistu või elamu esindaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles