Katrin Talihärm: Arvelduskonto teise panka üleviimine lihtsustus

Katrin Talihärm
, Eesti pangaliidu tegevdirektor
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Katrin Talihärm
Katrin Talihärm Foto: Erakogu

KUI EESTIS on see, et ühel ajal ollakse mitme panga klient, üsna tavapärane, siis vanas Euroopas on see pigem erand. Kliendid ei ole Euroopas üldiselt ka kuigi agarad oma panka vahetama. Euroopa Komisjoni uuringu kohaselt teeb seda aastas vähem kui üheksa protsenti pankade klientidest.


Et see ei ole Euroopa Komisjoni hinnangul piisav hulk, on panganduse erialaliitude kokkuleppe kohaselt nüüdsest kõikjal Euroopas võimalik panka vahetada tasuta, ühtlustatud ja lihtsustatud tingimustel.



See tähendab, et pangavahetuse soovi korral piisab, kui pöörduda selle panga poole, kuhu soovitakse oma teenustega kolida. Too teeb seejärel kliendi eest ära kõik toimingud ning soovi korral kannab ka kontojäägi uude panka ja sulgeb konto vanas pangas.



Niisugune võimalus võib osutuda käepäraseks näiteks siis, kui pangakontori kolimise tõttu on edaspidi mugavam kasutada teise panga teenuseid. Sellisel juhul saab klient säästa jalavaeva ja asuda oma pangateenustega ümber teise panka, külastades vaid uue panga kontorit talle mugavamas paigas.



NIISUGUSE UUENDUSE puhul võib tõmmata paralleeli telefoninumbri liikumisega ühest võrgust teise. Erinev on vaid see, et kliendi kontonumber ei jää samaks.



Samas peab silmas pidama, et teise panka saab sel viisil üle viia vaid arveldusteenused. Muud teenused, näiteks tähtajaline hoius või pangalaen, jäävad vanasse panka.



Enne pangavahetuse korraldamist kontrollivad pangad, kas kõiki otsekorraldusi on tehniliselt võimalik ka uues pangas käivitada (näiteks kas saaja on valmis otsekorraldusi uues pangas vastu võtma). Kui see ei osutu võimalikuks, võib klient jätta osa makseid oma vanasse panka.



Laenuklientidel tuleb tähelepanu pöörata ka asjaolule, et paljudel juhtudel on intressi kokku leppides arvestatud tingimusega, et kliendi palk laekub laenu andnud panka ja klient kasutab sama panka edaspidi oma igapäevasteks toiminguteks. Sellisel puhul tuleks tingimata kontrollida oma laenulepingu üksikasju või konsulteerida vana pangaga.



PARAKU POLE alati võimalik panka vahetada, näiteks siis, kui konto on endises pangas arestitud või kliendil on pangale maksmata teenustasud või täitmata muud kohustused.



Arveldusteenuste üleviimise korral peab klient arvestama ka mõninga ajakuluga. Mitmeetapiline protsess võib kesta kaks kuni neli nädalat, otsekorralduslepingute jõustumine võib lisaks võtta kuni kuu.



Täpsemat infot uue teenuse kohta saab pangaliidu kodulehelt ja pankadest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles