Helmut Hallemaa: Kõnniteed ja ülekäigurajad vajavad endiselt tähelepanu

Helmut Hallemaa
, Viljandi linnavalitsuse liige, geograaf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Helmut Hallemaa
Helmut Hallemaa Foto: Elmo Riig / Sakala

IGA LINNA tuiksooned on sõiduteed ja tänavad. Jalakäijatele, ratturitele ja teistele tervisliku eluviisi harrastajatele on aga hoopis tähtsamad neile mõeldud teed ja rajad.


Seepärast on Viljandi linnavalitsus üha enam tähelepanu pööranud kõnni- ja jalgrattateedele. Küllap rõõmustavad linlased asfalteeritud Ranna puiestee, Paala järve ringi ja Valuoja oru kergliiklustee üle. Lõpuks ometi on Närska mäe läheduses käsile võetud viimane terviseraja lõik.



Tulevikus peab jalg- ja rattateede võrk kulgema ümber linna ning viima lähiümbruse puhkealadeni Holstre-Polli, Heimtalisse, Looti, Varesemägedesse ning kaugemalegi, Võrtsjärve ja Soomaani.



Oktoobri algul valmival täielikult uuendatud Viljandi turuplatsil on kõrvuti parklaga igati korralik ja mugav jalakäijate ala. Jalakäijatele päris uus paik on kesklinnas Arkaadia aed.



VIIMASTEL aastatel on Viljandis valminud mitu teed või teelõiku, nagu Roheline tänav ja Reinu tee läbimurre. Uue asfaltkatte on saanud Uku ja Puidu tänav.



Põhjalikult remonditi Kevade tänavat. Euroraha toel käib praegu Raua tänava rekonstrueerimine. Viljandis on teoks saanud ka projekt «Linn tolmuvabaks!».


2005. aasta sügisel alustanud Keskerakonna, Reformierakonna, Isamaa ja Res Publica Liidu ning Rahvaliidu koalitsioon seadis eesmärgiks muuta tolmuvabaks vähemalt kaks kolmandikku Viljandi kruuskattega tänavatest, kuid suutis tunduvalt rohkem.



Viimasel neljal aastal on kas rajatud uus kõnnitee või värskendatud katet mitmel olulisel teelõigul, näiteks Uuel, Vaksali ja Tallinna tänaval, Jakobsoni tänava Kösti-poolses osas, Pärnu maantee ringteel ning Leola tänaval.



Oleme paigaldanud tänavavalgustuse Männimäelt raudteejaama viivale Metalli tänavale, korrastanud selle ja muutnud tolmuvabaks.



Otsime võimalust asfalteerida Riia maantee kõnnitee Toome tänava kalmistu kohal. Lähitulevikus on tarvis välja ehitada Reinu tee vana osa kõnni- või kergliiklustee, et muuta see tiheda liiklusega piirkond kõigile turvaliseks.



OHUTUKS liiklemiseks on kindlasti vaja nõuetekohaseid ülekäiguradasid. Viljandis on neid ümmarguselt 65. Selline tulemus on saavutatud paljuski tänu paigaldatud valgustusele ja ehitatud ohutussaartele.



Muidugi on linnas kohti, mis alles ootavad ülekäigurada. Kiiremas korras on seda tarvis Männimäele Riia maanteele Jaani lihapoe juurde. Olen esitanud linnavalitsusele sellekohase ettepaneku.



TOETAN TÄIELIKULT teeneka Aita Petersi «Sakala» veergudel välja öeldud mõtet, et Viljandi võiks olla jalakäijate ja jalgratturite linn. Meil on selleks kõik eeldused. Hoolimata praegusest majandussurutisest peab kõnni- ja kergliiklusteede ehitamine ja rekonstrueerimine saama veelgi suurema hoo.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles