Kõpu tuletõrjujad valvavad kolme autoga

Sigrid Koorep
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõpu tuletõrjeseltsi vabatahtlikud (vasakult) Martin Klamp ja Timo Vreimann ning komando pealik Tõnu Vreimann said möödunud nädalal endale kolmanda tuletõrjeauto. Volvo (vasakul) pärineb 1983. aastast ja on seega vanem kui senine, 1990. aastal registreeritud päästeauto.
Kõpu tuletõrjeseltsi vabatahtlikud (vasakult) Martin Klamp ja Timo Vreimann ning komando pealik Tõnu Vreimann said möödunud nädalal endale kolmanda tuletõrjeauto. Volvo (vasakul) pärineb 1983. aastast ja on seega vanem kui senine, 1990. aastal registreeritud päästeauto. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kõpu tuletõrjedepoos seisab möödunud nädalast uus auto. Mida vähem aga äsja soetatud Volvo välja sõitma peab, seda parem, sest see tähendab komando pealiku Tõnu Vreimanni sõnutsi ka vähem tuleõnnetusi.

«Uus auto on tegelikult vanem kui vana,» täpsustas Kõpu tuletõrjeseltsi vabatahtlik Timo Vreimann, viibates kahele kõrvuti seisvale autole.

Kolmas on töökojas remondis ja selle asemele 1983. aasta Volvo Harjumaalt Kolga vabatahtlikelt toodigi. «Seal oli neil seitse autot,» märkis Tõnu Vreimann.

«Uus masin on nagu linnaauto ja endine nagu džiip,» tõi Tõnu Vreimann kahe auto võrdluseks. Kui õnnetus juhtub asulas, saab väljakutsele minna uuega, maastikul eelistatakse aga endist autot.

Mahutab viis meest

Volvosse mahub korraga viis meest. Lepingu järgi käiakse väljas kahekesi, aga kui õnnetus juhtub lähedal, siis on ikka rohkem mehi kohapeal päästmas.

«Tulekahju puhul pole ju leping tähtis — peaasi et asi korda saaks,» sõnas Tõnu Vreimann.

Reageerimisaeg on Kõpu komandol 15 minutit. Sellega peab jõudma varustuse selga tõmmata ning sündmuskohale sõita.

Uus auto oli tuletõrjujate juurde meelitanud ka lasteaia- ning koolilapsi. Neile rääkisid päästjad, kuidas tuleõnnetusi ära hoida ja mida õnnetuse korral teha.

Kiirem ja kokkuhoidlikum

Vastne Volvo on päästjate sõnul senistest autodest tunduvalt kiirem. «Kui Kõpust Viljandi poole minema hakata ja veel väike tõus ka on sees, siis endine auto läks 50-60 kilomeetrit tunnis, aga uus võtab sisse 90 ja rohkemgi,» tähendas komandopealik Vreimann.

«See on mugav auto — peaaegu nagu sõiduautoga sõidad,» kirjeldas vabatahtlik Vreimann. Tema oli ka see, kes toimetas masina Tallinna külje alt Kolgast Kõppu.

Väljakutsele uue autoga veel sõidetud pole ja meeste sõnul on parem, kui sellist õnnetust ei juhtukski, kus uut autot katsetama peaks. Seda läheb aga kindlasti tarvis mitmel suurel sündmusel, kus päästjad pakuvad turvamisteenust.

Tuleval nädalal on mehed senise päästeautoga kohal Uku Mulgi rallil. Uus auto jääb seniks Kõppu valvesse.

«Uus on odavam, kütust kulub vähem,» märkis Timo Vreimann. Saja kilomeetri läbimiseks kulub 20—30 liitrit diislikütust.

«Vana bensiinimootoriga käisid kaks korda Kõpust Viljandisse ja sada liitrit kütust oli läinud,» lisas Tõnu Vreimann. «Üks liiter — üks kilomeeter.»

Täpset summat, kui palju Kolgalt toodud auto päästekomandole maksma läks, ei tahtnud komandopealik öelda, kuid vihjas, et seda oli nende jaoks ikka väga palju.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles