Ruve Veski sai hooaja teise täistabamuse

, autospordihuviline
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ruve Veski oli laupäeval Kulbilohu rajal peetud rallikrossi meistrivõistluste etapi parim SuperCari klassis.
Ruve Veski oli laupäeval Kulbilohu rajal peetud rallikrossi meistrivõistluste etapi parim SuperCari klassis. Foto: Aivar Kaljusaar

Rallikrossisõitjad jagasid meistrivõistluste kuuenda etapi punkte laupäeval Kulbilohu rajal. Viljandimaalastest täiendasid sarja kontot maksimaalse tulemusega Janno Ligur ja Ruve Veski.

Nõukogude ajal Elva lähedale Kulbilohku rajatud krossirada on läbi teinud kolmanda taassünni. Ehkki lühem kui esialgu, on see muudetud võistlejaile tehniliselt võrdlemisi raskeks.

Super 1600 klassis oli viljandimaalasi väljas kolm: mullune Eesti meister Janno Ligur, tänavu kolmandat korda võistelnud Riho Loit ja eelmise etapi edust innustust saanud Sander Roosimaa.

Kolmes eelsõidus näitas parimat aega Janno Ligur. Riho Loit alustas üheksandana, ent oli kahes järgmises sõidus teine. Nõnda jõudsid mõlemad otse A-finaali. Tõusvas joones sõitnud Sander Roosimaa nii nobe polnud ning pääses tugevaimasse finaali vahesõidu kaudu.

Otsustav võiduajamine kulges Janno Liguri ja Riho Loidi vedamisel ning nimetatud järjestuses nad lõpetasidki. «Mulle sobib tehniliselt raske rada, sest seal on sõiduoskusel suurem kaal kui masina võimsusel,» lausus klassis Super 1600 endale meistrivõistluste liidripositsiooni kindlustanud Janno Ligur.

Rahule jäi ka Riho Loit, kellel õnnestus hoogu järjest kasvatades läbida finaal vigadeta. «Mul oli ka veidi õnne,» viitas Loit Arvo Kase purunenud esirehvile, ehkki oli olnud konkurendist kiirem ka kahes eelsõidus.

Sander Roosimaa sai ruudulise lipu alt läbi neljandana. «Sõit tuli enam-vähem välja. Sellisel keerulisel rajal oli neljas koht mulle mõnes mõttes isegi üllatus,» ütles ta.

TouringCari klassis oli Kulbilohus rohkem osalejaid kui viiel varasemal etapil, ent siiski mitte piisavalt, et pidada kolme eelsõitu. Viljandimaalt tegid Rommi Puki kõrval hooaja esimese võistluse Kevo Kärp ja Andrus Karu. Võõrustaja staatuses oli rajal Kalmer Vaht.

Esimese sõidu võitis meistrisarja liider Kalmer Vaht. Teises näitas Rommi Pukk rivaalist paremat minekut ning teenis õiguse valida finaaliks stardikoht esimesena. «Raske on otsustada. Et lüüa kodurajal sõitvat Vahti, pean olema esimeses kurvis temast ees,» arutles Pukk finaali eel.

Viljandimaa mehe stardikoha valik osutus õnnestunuks. Paraku tegi ta sõiduvea, mis kukutas ta lõpuks kolmandaks. «Võtsin liiga palju riske, aga see on tagantjärele tarkus,» tunnistas liidripositsioonil pirueti teinud Rommi Pukk.

Sõidu võitnud Kalmer Vahi järel lõpetas teisena Kevo Kärp. Andrus Karu, kes oli hommikusel treeningsõidul autot vigastanud, sai etapil kirja neljanda tulemuse.

Klassis SuperCar võitis kaks eelsõitu Viljandimaa mees Ruve Veski. Finaalis jõudis ta esimesse kurvi teisena, kuid asus liidri jokker-ringile siirdudes juhtima ja finišeerus esimesena.

Veski sõnul oli tema peamine konkurent Helmet Palm seekord hädas tehnikaga, kuid rendiautol võistlev Sten Karuks valmistas oma kiirusega talle rajal paras jagu peavalu. «Võib-olla aitasid võidule kaasa minu ringrajasõidukogemused — rada kattis enamjaolt asfalt — või mu masina teistest erinev seadistus,» arutles ta.

«Rahuloluks on põhjust,» jätkas Ruve Veski. «Rada oli ühtviisi võõras kõigile, aga mina kohanesin sellega teistest rutem.»

Eesti meistrivõistluste punktitabelis hoiab Ruve Veski Helmet Palmi ja Andri Õuna järel kolmandat kohta.

Eesti rallikrossisõitjate järgmine mõõduvõtt leiab aset 8. septembril Põltsamaal.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles