Kommentaar: Mugavus tuleb kogemustega

Gert Kiiler
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Gert Kiiler
Gert Kiiler Foto: Elmo Riig / Sakala

Üks asi on digiTV lindistamise tehnilised näitajad, hoopis teine see, kui mugav on teenust kasutada. Et olen Elioni klient, on mul kogemusi selle firma teenusega, aga võrdluseks proovisin ka Starmani varianti.

Elionil on lindistamine kaunis lihtne ja lollikindel. Tuleb menüüs võtta ette saatekava, nooltega liikudes valida vajalik saade ning siis nupulevajutusega see lindistama panna. Sarisaate puhul pakutakse kohe variante salvestada ainult üks episood või kogu sari.

Programmi mälu on sedavõrd hea, et kui sarja näitamine mõneks ajaks lõpetatakse ja mitu kuud hiljem uus hooaeg algab, alustab ta ise jälle selle salvestamist. Hea on ka see, et seade jätab meelde saate, mitte kellaaja. Nii ei juhtu midagi, kui telekanal sarja eetriaega muudab.

Ka Starmani tavapärane lindistamine tundub loogiline ja on kindlasti veelgi mugavam, kui sellega harjuda. Küll aga on palju keerulisem sarilindistuse programmeerimine. Erinevalt Elioni paarist nupuvajutusest tuleb läbi teha pikk protsess ja ka siis ei ole võimalik lindistama panna konkreetset sarja, vaid teatud ajavahemikku.

Starmani puhul on mugav see, et lindistamisteenuse kasutaja saab kõikide kanalite saateid reaalajas pausi peale panna ja tagasi kerida. Näiteks kui tuleb vajadus minna vetsu, keegi helistab või tekib soov pallimängus mingi hetk üle vaadata.
Lindistuste teemakausta tegemine nõuab natuke nokitsemist, kuid on arhiveerimisel abiks.

Mul pole olnud võimalust Starmani teenuse kindlust pika aja jooksul kontrollida, kuid Elionil on mõnikord lindistusteenus niimoodi kokku jooksnud, et ei allu puldi käskudele. Sel juhul on aidanud digiboksi restart ja hiljem on selgunud, et kõik soovitud lindistused on kenasti olemas.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles