Mäng muutis ajaloo põnevaks

Margus Haav
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paremad said auhinnad kätte Viljandi muuseumi hoovis.
Paremad said auhinnad kätte Viljandi muuseumi hoovis. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Kooliõpilaste esimesest muuseumimängust võttis korraldajate rõõmsaks üllatuseks osa ligi poolsada võistkonda.

Tegemist ei olnud mälumängu, vaid võistkondliku ettevõtmisega, mis pidi äratama huvi aja- ja kultuuriloo vastu. See kestis viis nädalat ning osaleda võisid kuni neljaliikmelised võistkonnad.

«Mõtlesime, et kui tuleb veerandsada võistkonda, oleks hästi,» rääkis üks mängu korraldajaid, Viljandi muuseumi pedagoog Liina Järvekülg. «Tuli aga 39 võistkonda. 31 olid põhikoolidest ja kaheksa gümnaasiumidest. Kui arvestada, et maikuu ei ole gümnaasiumides kõige kergem kuu, on see väga hea tulemus.»

Võistkonnad pidid igal nädalal lahendama ülesandeid, mis olid seotud Viljandi muuseumi püsiekspositsiooni ja näitustega. Küsimusi oli ka ajalooliste isikute ja paikade, Viljandi kultuurilooliste majade, rahvakombestiku ja pärimuse kohta.

Võistluse tegi lõpuni kaasa 25 võistkonda. Põhikoolide arvestuses võitis Holstre kool, kes oli esindatud mitme võistkonnaga. Jakobsoni gümnaasiumi IX-c sai teise ning sama kooli IX-a kolmanda koha.

Gümnaasiumide arvestuses läks esikoht maagümnaasiumi XI-h klassile, Jakobsoni gümnaasiumi XII-b oli teine ning maagümnaasiumi X-h kolmas.

«Algul tegin vanemate klasside õpilastele osalemise kohustuslikuks, aga nad tulid peagi väga hea meelega asjaga kaasa,» rääkis Holstre kooli ajalooõpetaja Triin Mägi. «Olin pisut üllatunud, et poisid olid õhinaga asja juures: otsisid ja uurisid tõelise huviga!»

Mägi tähelepanekut mööda paelus tüdrukuid eriti muuseumi pulmanäitus ning poistele olid magnetiks Viljandi ajaloolised majad.

«Meil on aktiivsest osavõtust tõesti hea meel ning see annab märku, et midagi niisugust võib ka tulevikus korraldada,» kinnitas Järvekülg. «Kui anda noortele motiiv millegi teadasaamiseks, on nad väga huvitatud. Nad kinnitasid, et oli lõbus, ning olid väga tänulikud. Isiklik tagasiside oli väga meeldiv! Eesmärk oligi ajalukku põnevust tuua.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles