Viljandi linnaliinidel sõitev bussifirma kogub rikkumisi

Marko Suurmägi
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viljandi linnaliinidel sõitvad bussid vastavad küll maavalitsuse kehtestatud tingimusele ega ole vanemad kui 15 aastat, kuid paraku kipuvad need lagunema ega püsi seetõttu alati graafikus.
Viljandi linnaliinidel sõitvad bussid vastavad küll maavalitsuse kehtestatud tingimusele ega ole vanemad kui 15 aastat, kuid paraku kipuvad need lagunema ega püsi seetõttu alati graafikus. Foto: Elmo Riig / Sakala

Viljandi linnaliinibussid on tänavu 15 korda katki läinud ning nädal tagasi tabasid politseinikud bussi, mis eeskirja järgi ei oleks tohtinud ringi sõita.

Kolme kuu jooksul on ATKO Gruppi kuuluv MTG saanud Viljandi linnaliinidel tekkinud tõrgete tõttu maavalitsuselt kaks ettekirjutust. Kolmandat juba koostatakse ja see tuleb suure tõenäosusega pärast seda, kui politsei on määranud karistuse liiklusesse sobimatu bussi kasutamise eest.

Lubamatu buss liinil

Laupäeval kell 16.07 fikseerisid politseinikud Viljandi haigla juures, et linnaliini sõitma saadetud bussile olid külge kruvitud teise bussi registreerimisnumbrid. «Sakala» andmetel ei tohtinuks inimesi vedanud buss üldse teel sõita, sest sel polnud kehtivat ülevaatust.

Juhtunu suhtes algatati väärteomenetlus. Firma Viljandi osakonna juhataja Tõnu Naar tunnistas, et numbrid kruviti teise bussi külge teadlikult, aga miks seda tehti, ta kommenteerida ei tahtnud. «Meil olid omad segadused, aga sellest saan rääkida siis, kui politsei on uurimise lõpetanud,» lausus ta.

Tõenäoliselt seda aega Naar aga ära oodata ei jõua, sest firma otsib tema asemele juba uut osakonnajuhti.

Viljandi maavalitsuses ühistranspordi korraldamise eest vastutava arenguosakonna juhataja Kaupo Kase sõnul on bussi numbrimärkide vahetamine sulaselge sigadus. Kui politsei oma töö lõpetab, kavatseb maavalitsus bussifirmale tolle eksimused ettekirjutusega teatavaks teha ning lepingu kohaselt saaks maavalitsus kolmanda ettekirjutuse järel ka trahvi määrata. Selle suurus on ligi 2000 eurot.

Esimese ettekirjutuse saatis maavalitsus firmale 14. veebruaril selle eest, et bussides ei töötanud peatusi teadustav infosüsteem ning kompostrid ei vastanud nõuetele. Teine ettekirjutus läks 23. aprillil teele korduvate liinirikete eest, mis kulmineerusid 15. märtsil, kui buss number 2 kadus liinilt poolteiseks tunniks.

Probleemidest on firmale märku antud varemgi. Näiteks leidsid maavalitsuse kontrollijad eelmise aasta lõpul liinilt bussi, mis oli vanem kui 15 aastat, ning 2. novembril eksis bussi number 2 juht linnas ära ja sõitis valel liinil.

Bussid on kehvad

«Meie eesmärk pole kunagi olnud trahvimine,» selgitas Kaupo Kase, miks on maavalitsus seni piirdunud ettekirjutustega. «Meie tahame, et bussid sõidaksid ning inimesed jõuaksid õigel ajal ja turvaliselt sihtkohta.»

Samas tunnistas Kase, et just viimati kirjeldatud juhtum haigla juures on maavalitsuse usaldust firma vastu kõvasti kärpinud ning seetõttu mõtleb ta juba rohkem sellele, kas ja kuidas tuleks bussifirmat trahvida.

Eksimuste järel on firma alati saatnud maavalitsusele kirja selgitusega, lisanud selle lõppu vabanduse juhtunu pärast ja lubanud edaspidi olukorda parandada.

Tõnu Naari seletuse kohaselt on liinitõrgete põhjuseks olnud busside kehv seisukord, see olevat tingitud aga nende suurest läbisõidust.

«Meil on iga päev 18 liini järjekorras, pluss veel linnaliinid. Kilomeetreid tuleb ikka omajagu,» ütles ta.

Väiteid, et firmal pole Viljandis piisavalt varubusse, nimetas Naar alusetuks. Liinitõrgete peamine põhjus olevat see, et kui mõni buss rikke tõttu rivist välja läheb, kulub vähemalt veerand tundi, enne kui asendusbuss kohale jõuab.

Maavalitsuse esindaja Kaupo Kase hinnangul pole linnaliinidel sugugi kõik halvasti. Tema sõnul on firma tublisti pingutanud, et parandada sõitjate loendamist ja piletite kontrollimist. Tänavu bussidesse võetud kontrolöride töö tulemusena pole linnaliinidel enam piletitulu kahanenud ning suvel hakkavad tööle elektroonilised kompostrid ja uued kuupiletid.

Loe ka lk 5

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles