Tartu teel algasid kevadtööd

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liiklejail tuleb arvestada, et Tartu maanteel toimetavad tee-ehitajad. Ülesvõte on tehtud eile Vana-Võidu ristmiku lähedal.
Liiklejail tuleb arvestada, et Tartu maanteel toimetavad tee-ehitajad. Ülesvõte on tehtud eile Vana-Võidu ristmiku lähedal. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Kui ilm lubab, saab esimene lõik remondijärgus Tartu maanteed juba sel nädalal lõpliku asfaldikihi.

Suurem sagimine läks teel lahti eelmisel nädalal, kui alustati kulunud ja ebatasaste kohtade freesimist ning paikamist. Sama töö ehk talviste kahjustuste likvideerimine on käsil praegugi.

Maanteeameti Lääne regiooni ehitusosakonna peaspetsialisti Allan Alliku sõnul näitasid analüüsid, et talvel paremini vastu pidanud lõikudel on mullu rajatud aluskiht korras. Remondis oleval 12,3 kilomeetrit pikal teel on sellist heas seisus aluskatet 9,5 kilomeetri jagu.

«Praegu kõik asjad laabuvad,» lausus Allik. «Oleme uue katte segu retseptid kooskõlastanud ja asfalteerimine võib seal alata.»

Rohkem kippus tee lagunema Viiratsi ja Vana-Võidu ning Uusna ja Tusti vahel. Märtsis pani ehitaja hullema vältimiseks tööle asfalditehase ning kattis lagunevad kohad vastupidava asfaldikihiga.

Eile pidasid maanteeamet, ehitaja ja järelevalvaja koosoleku ning Allan Alliku sõnul otsustati ehitaja ja järelevalvaja analüüside põhjal, et need lõigud kaetakse paari-kolme sentimeetri paksuse tasanduskihiga, enne kui lõplik asfaldikiht peale pannakse.

Eelmise nädala lõpul võttis ehitaja enne Tänassilmat üles viimase kihi vana asfalti ning alustas uue muldkeha rajamist. See lõik on 550 meetrit pikk.

Mullu kevadel remonti läinud Viljandi ja Tänassilma vahelise 12,3-kilomeetrise lõigu valmimistärmin on 15. september.

Töö läheb maksma 6,23 miljonit eurot, raha tuleb maanteeameti ehk riigi eelarvest. Viimati nägi kõnealune teelõik kapitaalremonti 1970. aastate algul.

Allan Allik kinnitas varem öeldut, et talvine lagunemine lõpptulemust ei riku ning tee saab korralik ja vastupidav.

«Selles ei ole mingit kahtlust,» sõnas ta. «Kvaliteeti jälgivad maanteeamet töö tellijana, järelevalvet tegev firma ning ehitaja ise. Tööl on viis aastat garantiid.»

Remondi maksumus kevadtalviste lisatöödega ei muutu ning ehitaja üle tärmini ei lähe. «Ehitaja soovib endiselt remondi enne tähtaega lõpetada,» nentis Allik. «Mina loodan, et juuli lõpul on tee valmis.»

Peatöövõtja, aktsiaseltsi TREF tegevdirektor Andres Gailit hindas, et kui ilm soosib, lõpeb põhitöö ehk asfalteerimine maikuus. Seejärel paigaldatakse liiklusmärgid, joonitakse asfalt ning tehakse ära muud viimistlustööd.

«Seepärast me eelmisel aastal rohkem töid ette võtsimegi, et tänavu võimalikult kiiresti valmis saada,» lisas Gailit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles