Teed said koormuspiirangu

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kui öösel külmetav ja päeval sulatav ilm pole hea asfaltteedele, siis kruusateid hoiab see suurest lagunemisest.

Igakevadised koormuspiirangud on praegu kuuel teelõigul, neist kolm on kruusateed.

Maanteeameti Lääne regiooni peaspetsialist Allan Allik ütles, et suurema kui kaheksatonnise registrimassiga sõidukid ei tohi liigelda Suure-Jaani—Navesti tee esimesel 5,1 kilomeetril ja Epra—Sürgavere—Klaassepa tee esimesel 4 kilomeetril.

«Mõlemad teed on nõrga tolmuvaba kattega, aga kummalgi on näha üksikuid kandevõime kaotuse ilminguid,» lausus Allik. «Lagunemise vältimiseks ongi kehtestatud ajutine koormuspiirang.»

Enam kui kümnetonnise registrimassiga sõidukitele on eile õhtust suletud Karksi-Nuia—Lilli tee esimesed 16,8 kilomeetrit. Sealt edasi kehtib sama piirang Lätis veel kaheksa kilomeetrit ehk kuni Koni asulani.

«Lätlaste palvel me koormuspiirangu seadsimegi ja kuna Läti poolel on lubatud piiriks kümme tonni, kehtib sama ka siin,» selgitas Allik. «Sellele teele tolmuvaba katte toonud kapitaalremont lõppes alles eelmisel aastal ning kate ei lagune, aga koormuspiirang tuleb tee heakorrale ainult kasuks.»

Selle piirangu tõttu on eilsest kaheksatonnine koormuspiirang Lilli teele suubuvatel kruusateedel Sinejärve ja Äriküla, Lopa ja Äriküla ning Penuja ja Lilli vahel.

Allik märkis, et on veel vara prognoosida, milliseks võib kujuneda seekordne teedelagunemise aeg, mis tavaliselt kulmineerub aprillis.

«Väga palju sõltub ilmast,» nentis ta. «Kruusateedel on praegune ilm parim: kui öösel veidi külmetab ja päeval natuke sulatab, sulab pinnas tasapisi. Järsku saabuv soe ja vihm teevad suuremat kahju.»

Allik lisas, et maanteeametil pole tavaks kehtestada koormuspiiranguid kohe esimeste kevadpäevade saabudes, vaid siis, kui teede seisukord seda nõuab.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles