Tiit Rattasep naaseb uute ootustega võistlusradadele

, autospordihuviline
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärast aastast pausi on Tiit Rattasep valmis võistlusrajale naasma. Hooaeg algab tal uue auto ja uue kaardilugeja Indrek Moksiga.
Pärast aastast pausi on Tiit Rattasep valmis võistlusrajale naasma. Hooaeg algab tal uue auto ja uue kaardilugeja Indrek Moksiga. Foto: Aivar Kaljusaar

Ligi aasta kestnud pausi järel naaseb viljandlane Tiit Rattasep peagi konkurentide sekka uue võistlusauto ja uue kaardilugejaga.


Mullune võistlushooaeg jäi 18-aastasel Rattasepal sisuliselt vahele — viimase võidukihutamise tegi ta eelmise aasta mais Tallinna noorte rallisprindil. Tema toonasest uuest standardsest tänavasõidumasinast on aga pärast aega ja kannatlikku meelt nõudnud ehitust saanud tänapäeva nõuetele vastav ralliauto.



Pikk võistluspaus tõi muudatuse ka rallimeeskonna koosseisu: Risto Härma asemel istub nüüd kaardilugejana Tiit Rattasepa kõrvale 25-aastane Indrek Moks.



Indrek Moks tunnistas, et ootab esimest võistlust põnevusega, sest seni on ta autospordiga kokku puutunud vaid pealtvaataja rollis.


«Tõsi küll, paar korda olen Lada ralliautoga mõne ringi niisama oma lõbuks teinud,» lisas ta.



Enne hooaja algust valdab mõlemat meeskonna liiget kerge ärevus.



«Päris käed rüpes pole ma vahepeal siiski istunud, tavaautoga olen ikka kogu aeg sõidutehnikat lihvinud. Viimasel ajal olen saanud harjutada koostööd kaardilugejaga ning sõidulegendi kirjutamist,» rääkis Tiit Rattasep.



Seni on treeningud juhi sõnul olnud veel väikestel kiirustel, ent niipea kui uuel võistlusautol viimased pisidetailid küljes on, kiirused kasvavad.



Esimese võistlusstardi on mehed kavandanud jaanuari lõppu Võru noorterallile. Tiit Rattasep loodab seal uuest autost ja enda valmisolekustki paremat ülevaadet saada.



«Võitu sealt veel oodata ei maksa,» lausus ta. «On selge, et auto on praegu minust üle ja vastupidist tõestama ma Võrru ei lähe.»



Rallisõitja isa Tomas Rattasepa jutu järgi on auto ettevalmistamine mõningate tagasilöökidega kestnud seniajani, kuigi tinglikult võiks seda juba võistluskõlblikuks pidada.



«Ümberehitus venis eelkõige varuosade pika tarneaja tõttu,» põhjendas ta.


Kuna aga võistlusauto ehitus algab selle täielikust lahtimonteerimisest ning jätkub võistlustingimustele vastavate osade lisamisega toorikkerele, on selge, et tegemist on ääretult töömahuka ettevõtmisega.



Seda, millised võistlused ja stardid veel Tiit Rattasepa ja Indrek Moksi võistluskalendrisse kirja lähevad, selgub täpsemalt pärast avavõistlust.


Võrus stardivad nad alla kaheliitriste ja kaherattaveoga autode klassis ehk väikeses A-rühmas.



«Seal selgub, kes on sel aastal tõsised, kes vähem tõsised konkurendid. Tõenäoliselt on muudatusi ka teistes meeskondades. Eks sellestki saa täpsema ülevaate võistlusel,» võttis Tiit Rattasep jutu kokku.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles