Rallikrossis algas jaht meistritiitlile

, autospordihuviline
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rallikrossi meistrivõistluste kavva võetud RWD ehk tagaveoliste masinate esimese etapi võitis Rommi Pukk.
Rallikrossi meistrivõistluste kavva võetud RWD ehk tagaveoliste masinate esimese etapi võitis Rommi Pukk. Foto: Aivar Kaljusaar

Rallikrossisõitjad hakkasid laupäeval Laitse rajal jahtima Eesti meistri tiitlit. Kui arvestada ka lätlasi, oli end viies klassis kirja pannud 31 startijat. Neist kaheksa oli Viljandimaalt.

Klassis Division 1A osalevad esiveolised autod, mille mootori töömaht on alla 1600 cm³. Viljandimaa sõitjaid läks selles starti kolm.

Eestlastest sai Laitses parima tulemuse mullune noortemeister, Karksi-Nuia noormees Janno Ligur, kes lõpetas lätlase Reinis Safonovsi järel teisena. «Võimsuste vahe tõttu oli mul Ladaga väga raske lätlase Golfiga sammu pidada,» tunnistas koduste tiitlivõistluste arvestuses parimad punktid kogunud Ligur.

Kõige rohkem sõidurõõmu sai Laitses maitsta viljandlane Sander Palmiste, kes oli eelsõitudes kuues ja pääses B-finaali võitjana A-finaali. Kahjuks ei õnnestunud tal seal positsiooni parandada ning tuli leppida kuuenda kohaga.

Kolmas samas klassis startinud Viljandi mees, Sander Roosima oli kimpus tehniliste probleemidega ning lõpetas päeva kaheksanda tulemusega.

Rallikrossis peetakse tänavu esimest korda RWD ehk tagaveoliste arvestust. Selliseid masinaid oli Laitses viis, kolme roolis istusid Viljandimaa mehed Rommi Pukk, Andrus Karu ja Kevo Kärp.

Finaalsõidus nägi esimesena ruudulist lippu pärast aastast võistluspausi autosporti naasnud Rommi Pukk. Ta rääkis, et tagas otsustava sõidu õnnestunud stardiga endale võiduks vajaliku edumaa. Hõlpsamaks olevat võitmise muutnud konkurentide positsioonivõitlus.

Andrus Karu lõpetas finaali kolmandana, Kevo Kärp katkestas ja sai kirja neljanda tulemuse. Viljandimaalastele valmistas tuska konkurentide hoolimatus, mille tõttu mõlema auto sai tublisti kannatada.

«Konkurent sai minu auto lõhkumise eest hoiatuse, mina aga hulga plekitööd — pole just suur lohutus,» oli Kevo Kärp pahur. Rahulolematust väljendas ka Andrus Karu. Tema ei pidanud edaspidistel rallikrossidel osalemist tõenäoliseks.

Klassis Division 1 startinud Denes Truu võistlus läks kiire, ent tehniliste hädadega masina tõttu loodetust kehvemini: avaetapil sai ta kirja neljanda ehk eelviimase tulemuse.

Klassi ERK 2000 finaalis valitsesid lätlased. Võidu teenis Reinis Nitis, Silver Haavamaa oli parima eestlasena kolmas. Kümne startija seas oli ka kaks juunioride arvestusse kuulujat.

Autosportlasena alles kogemusi korjav viljandlane Andre Teder pidi rajal tunnistama teise noore, Sander Miljandi paremust. Kogenenud autosportlane Aare Teder nägi poja sõidus arengut. «Stardid on muutunud kindlamaks ja ringiajadki paranesid tublisti,» lausus ta.
Eesti meistrivõistluste järgmine rallikrossi etapp sõidetakse juba homme Võrumaal Misso rajal. Kokku on hooajal kavas kaheksa etappi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles