Tolmav tee kaob kindla katte alla

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tee on kehvas seisus ja kohati on seal kraave meenutavad roopad.
Tee on kehvas seisus ja kohati on seal kraave meenutavad roopad. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kui ehitaja plaan paika peab, saab Kolga-Jaani, Odiste, Lalsi ja Leie vahel kulgev kruusatee sügiseks tolmuvaba katte.

Tavalise liikleja silmale näib see nagu asfalt, kuid asjatundjad mustkatet ja asfalti siiski segi ei aja.

Lääne regionaalse maanteeameti peaspetsialist Toomas Tootsi märkis, et ees ootab põhjalik teeremont, mis nõuab vahepeal liikluse ümber suunamist.

Kolga-Jaani ja Leie vahelist 14,7 kilomeetri pikkust kruusateelõiku remonditi viimati viis aastat tagasi. Toona kaevati kraave ja pandi purustatud kruusast uus kulumiskiht. Praegu on tee nigelas seisus — lisaks aukudele on mõnes kohas keset teed kevadisest sulamisest tingitud roopad ja kõrged vallid, millel madal auto võib põhja lõhkuda.

Nagu Tootsi rääkis, algas töö eelmine nädal Lalsi lähedal, kus ehitatakse laugemaks üks äkiline kurv. Kogu remonditav teelõik saab uue killustikust aluskihi ja kruusa lisamisega tugevdatud muldkeha. Pinnast aitavad stabiilsemana hoida mõnes kohas tee alla paigaldatavad geovõrk ja -tekstiil.

Ühtlasi ehitatakse välja bussipeatuste laiendused. Tolmuvabaks saab teekate lõpuks pärast kahekordset pindamist.

Peaspetsialisti andmeil peab remont lõppema järgmise aasta septembris, kuid ehitaja lubab töö valmis saada juba selleks sügiseks. Kaugema tärmini põhjus peitub rahastamises, mille maanteeamet on jaganud kahe aasta peale.

Kõnealuse teelõigu remondi vastu tundis huvi viis firmat. Maanteeamet valis välja aktsiaseltsi Lemminkäinen Eesti. Töö läheb maanteeametile maksma 1 136 386 eurot.

Sama ettevõte paneb tolmuvaba katte ka Päovere 1,5 kilomeetri pikkusele teelõigule ja see töö läheb maksma 137 353 eurot.

«Tavapäraselt tuleb remondi ajal arvestada kiiruspiirangutega,» kõneles Tootsi. «Lõiguti suletakse tee liikluseks täielikult ja tähistatakse ümbersõidu märkidega. Kolga-Jaani ja Leie vahel on teisigi paralleelseid teelõike, seega ei tohiks ajutised sulgemised kahe asula vahelist liiklust kuigivõrd segada.»

Maanteeameti 2009. aasta loenduse põhjal sõidab Kolga-Jaani ja Leie vahel kõnealust teed pidi ööpäevas 200 autot, bussi või muud liikurit. Viljandimaa kõige tihedama liiklusega on Tallinna maantee niinimetatud Viljandi ringtee lõik kohati üle 5000 sõidukiga ööpäevas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles