Sasha Pepeljajev ja kolm kevadet – Luts, Botticelli ja Stravinski

Madis Luik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Primavera Paunveres».
«Primavera Paunveres». Foto: Heigo Teder/Ugala

Ugala teatri ja Tartu ülikooli Viljandi kultuuriakadeemia koostööna esietendub laupäeval Ugala teatri väikeses saalis tantsulis-visuaalne lavastus «Primavera Paunveres», milles visuaalne maag ja osav vormimeister Sasha Pepeljajev on põiminud Oskar Lutsu noorsooromaani «Kevade», Igor Stravinski muusika balletile «Kevadpühitsus» ja Sandro Botticelli maali «Primavera. Kevade allegooria».

Sasha Pepeljajev
Sasha Pepeljajev Foto: Heigo Teder/Ugala

Laval põimuvad kokku ja läbi rahvalik ja tänapäevane – see on moodne Luts teatrilaval. Ühtlasi võib laval toimuvat nimetada Lutsu «Kevade» riituseks kuskil tantsuruumis, diskoteegis.

Lavastuse dramaturg Karl Koppelmaa selgitab, et neile, kes on Aleksandr Pepeljajevi lavastustega varem kokku puutunud, ei tohiks tulla üllatusena, et ei satu silmitsi Oskar Lutsu «Kevadega» täpselt nõnda, nagu autor selle kunagi kirja pani. Kui soovida, võib Pepeljajevi lavastusi nimetada visuaalseks teatriks, füüsiliseks teatriks, tantsuteatriks, kuid see on veidi petlik. «Pepeljajevi lavastuste nautimiseks on esmane siiski vaataja kujutlusvõime,» tõdeb Karl Koppelmaa.

Lavale astub kultuuriakadeemia teatrikunsti 12. lend täies koosseisus ning see on nende üliõpilaste diplomilavastus. Viljandi kultuuriakadeemiast on pärit ka kogu «Primavera Paunveres» lavastustehniline meeskond, kes on kaks kuud vaeva näinud, et Pepeljajevi kohati võimatuna näivad lavastusmõtted nii video-, valgus- kui lavatehniliselt realiseerida ja publiku ette tuua.

Lavastust «Primavera Paunveres» võib lisaks Viljandile sel sügisel näha Tallinnas ja Tartus: 30. septembril Vabal Laval Telliskivi loomelinnakus ja 9. oktoobril Sadamateatris.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles