Kui Viljandi linn ja Viljandi vald lõid kahe peale veekeskuse aktsiaseltsi, hüppasid nad piltlikult kahekohalise jalgratta selga ja hakkasid üheskoos väntama. Ilmselt ei pea pikalt juurdlema, kes istub tollel tandemil kus. Linn, kelle maa peale veekeskus tuleb, on esimeses sadulas. Vallal on ettevõtmises kahtlemata suur roll, kuid tema ees olev lenkstang on siiski üksnes selleks, et kinni hoida. Vald saab kallutada, pidurdada, hoogu juurde anda ja sõna sekka öelda, ent juhtrauda saab pöörata siiski vaid üks. Ja see on linn.
Tellijale
Juhtkiri. Kaks vaatepunkti
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mõistagi tuleb tandemina sõitmine hoopis paremini välja siis, kui tegutsetakse üksmeelselt ja teineteist mõistes. Kui kaks sõitjat kallutavad eri hetkedel ja eri suunas, on pisut kehvasti. Kui tagumine pedaalija hakkab eesolija käest valju häälega küsima, kuhu sõit läheb või mida too üldse teeb, on veel halvemini. Ja kui tagumisel sadulal olijal kõrini saab ning ta piduri blokki lööb, jääb sõit sootuks katki.