Juhtkiri. Pikad sammud

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sakala logo
Sakala logo Foto: Sakala

​Aasta pärast on ühistransporditeenus Viljandis praegusega võrreldes märgatavalt etem. Või vähemalt lubavad nii arvata Viljandimaa bussiliinivedude hanke materjalides seisvad nõuded. Igaüks, kes vaevub nood paberid riigihangete registrist välja otsima ja nendega tutvuma, võib selles ise veenduda.

Iseenesest ei ole penikoorma sammudega edasi liikumine ühistranspordi valdkonnas midagi uut. Sõitjateveo leping sõlmitakse kaheksaks aastaks. Selle aja jooksul jõuab elu igal alal tublisti edasi minna. Seda silmas pidades ongi loogiline, et iga kord on hankes palju uusi tingimusi. Mõnes mõttes jõuab ühistransporditeenus alles 2018. aastal sellesse kümnendisse.

Ei ole kahtlustki, et kaugema minevikuga võrreldes on bussiga sõitmine Viljandis võrreldamatult paremaks muutunud. Osal inimestel on veel ähmaselt meeles hulk aastaid tagasi tehtud muudatus, mis seadis linnaliinide teenindamiseks kasutatavatele sõidukitele vanuse ülempiiri. Tollal oli tavaline, et peatusesse veeres mitukümmend aastat vana neljarattaline. Toona mõjus säärane samm radikaalsena, praeguseks oleme aga esimeses nooruses bussidega ammu ära harjunud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles