Eesti pakirobotite tootja plaanib tänavu tohutut kasvu

Marko Suurmägi
, peatoimetaja asetäitja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Cleveroni toodete lipulaevaks on maailmas uudne pakirobot, aga suure osa töömahust annavad endiselt pakiautomaadid, mida müüakse paljudesse riikidesse.
Cleveroni toodete lipulaevaks on maailmas uudne pakirobot, aga suure osa töömahust annavad endiselt pakiautomaadid, mida müüakse paljudesse riikidesse. Foto: Marko Saarm

​Pakirobotitega maailma vallutav Viljandi ettevõte on tänavu poole aastaga müünud sama palju kui eelmisel aastal kokku, aasta lõpuks ootab aga kolmekordset käibehüpet.

Tõhusa tootmismahu kasvu esmane lootus on seotud Cleveroni kõige suurema partneri, kaupluseketiga Walmart. «Loodame tellimuste peatset suurenemist,» sõnas Cleveroni tegevjuht Andres Liinat. 

Tootmise suurendamiseks on ettevõte valmis. Kohe, kui suurtellimus ookeani tagant allkirjad saab, võib Viljandi ettevõte palgata inimesi juurde ning hakata neli korda rohkem roboteid ja automaate tootma.

«Praeguselt viielt robotilt nädalas 20 robotile liikumine oleks kiirelt võimalik,» lausus Liinat. Kui tootmist on vaja veelgi rohkem suurendada, on Cleveron juba otsinud koostööpartnereid, kelle juurde viia osa tootmisest, ning lõpuks on alanud ka uue tootmishoone projekteerimine.

Foto: Allikas

Cleveron jätkab lisaks pakirobotile pakiautomaatide tootmist ning müüb neid praegu üle maailma rohkem kui roboteid. Eelmisel aastal näiteks lisandus klientide sekka üks Bulgaaria suuremaid kullerifirmasid Speedy. Sel aastal ootab ettevõtte kiiret laienemist Hispaaniasse, kuhu on juba saadetud proovirobot.

Ettevõtte arendusüksuses tegeldakse uute tehnoloogiate väljatöötamisega. Alles sel kuul toodi turule maailma esimene pilvepõhine nutipostkast ning septembris tutvustatakse maailma kiireimat pakirobotit Flex, millest lähiaastatel tahetakse välja arendada toidukaupade hoiustamiseks sobilik pakirobot.

«Praeguse pakiroboti probleem on selle kõrgus. Flex aga võimaldab kõrgust vähendada ning robotit hoopis laiendada,» selgitas Liinat. Tema sõnul on ettevõtte ainus võimalus võidelda oma toodete kopeerimise vastu, arendades järjest uusi tooteid. «Kopeerimine tuleb mingil ajal kindlasti ja selle ohuga oleme arvestanud,» kinnitas ta.

Eelmisel aastal teenis Cleveron 3,3 miljoni euro suuruse käibe juures 200 000 eurot kahjumit. Liinati seletust mööda oli selle põhjuseks suur investeeringute hulk ja tööjõu juurdepalkamine. «Tegemist oli kasvu ettevalmistava aastaga,» lisas ta. 

Sel aastal loodab Cleveron taas kasumisse jõuda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles