Kas 39 senti kohukese eest on palju või vähe?

Siiri Erala
, Pärnu Postimehe arvamustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paljud ostjad peavad erksavärvilise sildiga allahinnatud toodet odavamaks isegi siis, kui kõrval olev samasugune toode on tavahinnaga soodsam.
Paljud ostjad peavad erksavärvilise sildiga allahinnatud toodet odavamaks isegi siis, kui kõrval olev samasugune toode on tavahinnaga soodsam. Foto: Sander Ilvest / Postimees

​Seisate poes piimatoodete riiuli ees. Piim, keefir, jogurtid... Keelt limpsava kassi pildiga kohukeste rivi all helendab kutsuv kollane sildike, millel kirjas 0,39. Just see kohuke rändab kiirelt ostukorvi. Õigemini rändab neid sinna lausa kaks. Aga kas 39 senti kohukese eest on palju või vähe?

Tarbimispsühholoog Ivar Soone teab, et ostjad ei tee poes analüüsi, kas peaaegu 40 senti kohukese eest ikka klassifitseerub heaks pakkumiseks. Paljud ei märka kollase sildi lõksu isegi siis, kui sealsamas kõrval on 28-sendine kohuke.

Kollane silt pole aga ainuke püünis, mis ostjatele seatud. «Kaubanduses pole midagi juhuslikku,» ütleb Soone ning loetleb hulga ostma õhutavaid elemente: kauba paigutus, ostja liikumistrajektoor, muusika, värvid, lõhnad. «Vajadus, et piim on otsas, paneb meid liikuma, kuid poes haaratakse meid konksu otsa. Kui paljud lahkuvad piima ostma tulnuna poest vaid piimapakiga? Ikka võtad ju muud ka. Ka mina võtan.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles