Puud langevad tee heaks

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sakala Teede mehed langetasid eile Uusna ja Tänassilma vahelisel lõigul teeremondile ette jäävaid puid.
Sakala Teede mehed langetasid eile Uusna ja Tänassilma vahelisel lõigul teeremondile ette jäävaid puid. Foto: Elmo Riig / Sakala

Mõni nädal tagasi algasid Tartu maantee ääres ettevalmistustööd, et talvise ilma taandumise järel saaks kapitaalremondi otsa lahti teha.

Pärast varasemaid remonte ja uue silla ehitamist on järg jõudnud Viljandi külje alla. Nüüd uueneb Viljandi ja Kalmetu vaheline 12,3-kilomeetrine lõik.

Kapitaalremonti soovis teha seitse firmat ja maanteeamet tunnistas parimaks Tartu aktsiaseltsi TREF pakkumise. Tema valib appi ka alltöövõtjad. Ehitus läheb maksma 6,23 miljonit eurot, raha tuleb maanteeameti ehk riigi eelarvest.

Suurem töö algab aprillis

Lääne regionaalse maanteeameti ehitusosakonna peaspetsialist Allan Allik ütles, et lepingu järgi võis tööd alustada 15. märtsil, kuid ehitaja otsustab ilmast lähtudes ise, millal on selleks õige aeg.

«Kindlasti ei võta ehitaja vana teed üles esimesel võimalusel, et järgmise etapiga taas paremat ilma oodata,» lausus ta. «Vana asfaltkatte freesimine algab siis, kui seejärel saab kohe jätkata teiste töödega.»

Allik hindas, et ilmselt hakatakse vana teekatet üles võtma aprilli keskpaiku.

Ristmiku alla tuleb tunnel

Praegu puhastatakse teeääri võsast, puudest ja muudest ajapikku tekkinud ning nüüd takistusteks osutuvatest teguritest. «Kokkuleppel omanikega tuleb eemaldada ka mõni teeäärne vana aed,» tõi peaspetsialist näiteks.

Tema sõnul ei tähenda see, et tee muudaks oma asukohta või läheks laiemaks, küll aga muudetakse mõnel pool liiklusohutuse huvides nõlvad laugemaks.

Kõnealune teelõik Viljandi ja Kalmetu vahel nägi viimati kapitaalremonti 1970. aastate algul. Vana asfaltkate võetakse üles, tugevdatakse tee muldkeha ja pannakse sellele kahekihiline asfaltbetoonkate.

Ühtlasi uuendatakse kõik mahasõidud ja bussipeatused, puhastatakse ja ehitatakse truupe ning puhastatakse ja kaevatakse kraave. Sõidutee kõrvale tuleb ligi kahe kilomeetri pikkune valgustatud kergliiklustee, mis kulgeb Viljandi piirilt Vana-Võidu esimese ristmikuni.

Viiratsi alumise ristmiku asemele rajatakse ringristmik ning selle alla maakonna esimesed kaks jalakäijate tunnelit. Nii ei pea jalakäijad tolles kohas enam üle tee kiirustama, vaid saavad rahulikult astuda liiklussoone alt.

Allik ütles, et liiklejate huvides võetakse vana tee üles arvatavasti kolme lõigu kaupa. Tööjärg algab Viljandi poolt, kus objekt on keerulisem. Kuidas need lõigud jagunevad, otsustab ehitaja.

«Lähiajal esitab ehitaja maanteeametile täpsustatud ajakava, aga üldiselt on kavas selle aasta sügiseks tervele lõigule esimene ehk alumine kattekiht peale saada,» lausus peaspetsialist.

Töö lõpptärmin on järgmise aasta 15. september. Pärast seda on Viljandi ja Tartu vaheline tee Viljandimaal põhjalikult remonditud.

Maanteeameti hinnangul vajab see järgmist sama mahukat tööd 30 aasta pärast, pindamisega taastatakse kulunud kohti tavaliselt viie-kuue aasta järel.

SENISED TÖÖD

Viljandi ja Tartu vahel kulgevat maanteed on kapitaalselt remonditud kolmel lõigul.
• 2004. ja 2005. aastal uuenes 11 kilomeetrit Oiu ja Kalmetu vahel, see läks maksma 2,88 miljonit eurot.
• 2005. ja 2006. aastal remonditi Jõesuu ja Oiu vahel 10 kilomeetrit maksumusega 4,01 miljonit eurot.
• 2008. ja 2009. aastal ehitati Jõesuus üle Emajõe uus sild koos 1,6 kilomeetri pikkuste pealesõitudega, samuti remonditi vana sild. See töö nõudis 5,07 miljonit eurot.
Allikas: Lääne regionaalne maanteeamet

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles