Juhtkiri. Magnetita tõmbekeskus

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sakala logo
Sakala logo Foto: «Sakala»

15 aastat tagasi Viljandi esindushotelli rajanud Illimar Toomi intervjuust tänases Sakalas tuleb välja, et majanduslikult on Grand Hoteli ehitamine olnud mõttetu. Vähemalt tänase päevani ei ole investeering ennast tasa teeninud, ehkki pidevast kahjumist suudeti esimeste õppimisaastate järel vabaneda. Hotelli äriplaani kohaselt oleks ettevõtmine pidanud kasumisse jõudma 10–12 aastaga, kuid selle eelduseks oli 30-protsendiline täitumus. Paraku on Viljandi majutusasutustel tulnud pikkade aastate keskmisena leppida ca 20 protsendiga, sest kuigi turistide arv on tuntavalt kasvanud, on juurde tulnud ka igat masti öömajasid, mis suppi lahjendavad.

Selles perspektiivis tundub vanasse kultuurikolledži hoonesse luksushotelli rajava osaühingu Laidoneri KV ettevõtmine samasuguse missiooniprojektina, nagu oli omal ajal Grand Hotel. Erinevalt Toomist ei seo Laidoneri KV taga seisvaid ärimehi Viljandiga aga emotsionaalne side. Väärika maja elule aitamine võib olla neile küll lisaväärtus, kuid vaevalt nad võtnuksid selle ette, kui ei usuks äriedu võimalikkust. Kas kaks kõrgetasemelist hotelli mahuvad turule ära?

Konkurents võib väikesel turul osalised surnuks kurnata, kuid tõde peitub ka ütlemises, et sellel on tervendav jõud. Korraga üksteisega võisteldes ja koostööd tehes on võimalik ennast paremini välja mängida, leida uusi ahvatlusi ja müügikanaleid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles