Cleveroni peadisainer: mugava keskpärasusega tippu ei jõua

Kaie Mölter
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Cleveroni disainer Lauri Hirvesaar New Yorgis  Edison Awards galal. Igal aastal kandideerib Edison Awardsi auhinnale 7000 nominenti. Eelmiste aastate võitjate hulgas on sellised ettevõtted nagu Cisco, Lenovo, Logitech, Hyndai, Yahoo, AT&T ja FitBit.
Cleveroni disainer Lauri Hirvesaar New Yorgis Edison Awards galal. Igal aastal kandideerib Edison Awardsi auhinnale 7000 nominenti. Eelmiste aastate võitjate hulgas on sellised ettevõtted nagu Cisco, Lenovo, Logitech, Hyndai, Yahoo, AT&T ja FitBit. Foto: Erakogu.

Maailma mainekaimal innovatsioonikonkursil "Edison Awards" pronksmedali pälvinud Cleveroni pakirobotite peadisaineri Lauri Hirvesaarele tähendab kõrge tunnustus kuulumist maailma teravaimasse tippu.

"Edison Awardsi" konkursil transpordi ja logistika valdkonnas esikolmikusse tulnud pakirobot on lisaks Eestile sisenenud edukalt Ameerika Ühendriikide ja Saksamaa turule. Robot on pälvinud sooja vastuvõtu ning muutnud tugevalt arusaama pakkide transpordist ja kättesaamisest.

Hirvesaare sõnul on Edisoni auhind Cleveronile seni suurim tunnustus just arendustegevuse valdkonnas ning näitab kuulumist maailma tippu, ühele pulgale sadadele tuhandetele tööd andvate korporatsioonidega.

“Cleveroni sünni taga oli soov teha midagi täiesti uut ja teistmoodi. Õnneks ei jäädud pärast esialgset edu loorberitele puhkama, vaid seati veel kõrgemad sihid ja tehti julge otsus investeerida suuremasse meeskonda,” ütles Hirvesaar. “Innovatsiooniauhinna võitmiseks peab olema konkurentidest tõepoolest sammu võrra ees.”

Viljandist maailma vallutamist alustanud Cleveroni pakiroboti unikaalsus seisneb senisest efektiivsemas ruumikasutuses. Nimelt mõõdab robot paki suuruse ja loob vastavalt sellele vajalike mõõtmetega koha. Võrreldes tavaliste pakikappidega, võimaldab Cleveroni uuenduslik robot mahutada kuni kolm korda rohkem saadetisi.

Pakirobot Uku keskuse ees
Marko Saarm
Pakirobot Uku keskuse ees Marko Saarm Foto: Marko Saarm / Sakala

Hirvesaar usub, et paljudel Eesti ettevõtjatel jääb puudu ambitsioonist hakata pürgima maailma tippu ja lepitakse pisut keskpärasema tasemega, kui ka sedasi saab riske võtmata hakkama.

“Uute asjade loomise taga on ikka inimesed ja nendesse peab panustama, neile võimalusi ja väljakutseid andma ning neid motiveerima,” märkis Hirvesaar.

“Cleveroni kõige olulisem otsus on see, et on julgetud midagi ise looma hakata, selle asemel, et näiteks teistele allhanke korras toota. See on loonud nii võimaluse kui vajaduse disainiks ja tootearenduseks.”

Ettevõttel on oma disainerid ja insenerid, kes on valdkonnaga läbi ja lõhki kursis, töötades ülejäänud meeskonnaga kokku.

“Selline lahendus on kindlasti sobivam ettevõttele, kus uute asjade loomisel on pidev ja kandev roll. Neil, kel vaid aeg-ajalt arendusjõudu vaja, soovitan julgelt usaldada disainibüroosid või vabakutselisi professionaale. Neis küsimustes, millele me oma majas vastust ei leia, julgeme ka meie väljastpoolt abi otsida. Tuleb olla avatud,” julgustas Hirvesaar.

Pakiroboti väljatöötamisele kulus viis aastat ja praegu seeriatootmises olev masin on juba neljas mudel. Vajaduse säärase lahenduse järele tingis n-ö tavalise kapi piirideni jõudmine – automaadi pikkust ei saa lõputult venitada ning kõrgustesse inimesed ei ulata. Lisaks pidev mure kappide mõõtude ja pakkide sobivuse pärast.

“Tagasi vaadates tundub see aeg uskumatult lühike. Alustasime tühjalt kohalt," nentis Hirvesaar. Nüüdseks on ettevõte jõudnud proovida prototüüpe, teha katseprojekte ning jõudnud vastupidava ja toimiva tooteni.

Ehkki pakirobot iseenesest on tulevikutehnoloogia, on Hirvesaare sõnul Cleveronis küllalt vaimu- ja ihujõudu, et proovida ära ka teised võimalikud ja võimatud pakkide kättesaamise viisid. Pakiautomaat on vaid üks võimalus mitmest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles