Pool sajandit möödas, mehed ikka vaimus

, džässiaktivist
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tõnu Naissoo (esiplaanil) teeb kummarduse džässifestivalile «Tallinn-67». Toona oli Tallinn muusikute ja džässisõprade arvates Nõukogude Liidu džässipealinn ning siia ihkasid esinema tulla kõik Moskva, Leningradi ja liiduvabariikide džässansamblid. Viljandis esineb koos Naissooga ka saksofonist Danel Aljo.
Tõnu Naissoo (esiplaanil) teeb kummarduse džässifestivalile «Tallinn-67». Toona oli Tallinn muusikute ja džässisõprade arvates Nõukogude Liidu džässipealinn ning siia ihkasid esinema tulla kõik Moskva, Leningradi ja liiduvabariikide džässansamblid. Viljandis esineb koos Naissooga ka saksofonist Danel Aljo. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Üks festivali «Jazzkaar 2017» osana teoks saava «Viljandi Jazzkaarekese» kontserte on «Tribute to Tallinn-67» 21. aprillil pärimusmuusika aidas ning sellel tuleb lavale kaks koosseisu: Tõnu Naissoo Unity ja Zbigniew Namysłowski Quintet.

Ühiselt tehakse meenutuslik kummardus pool sajandit tagasi 11.–14. maini toimunud legendaarsele džässifestivalile «Tallinn-67». Toonased kontserdid Kalevi spordihallis olid viimse kohani välja müüdud. Kohal oli kogu Nõukogude Liidu džässi koorekiht ning teiste seas esinesid muusikud Rootsist, Poolast, Soomest ja Ameerikast. Festivali staariks sai The Charles Lloyd Quartet, kus lisaks mängisid Keith Jarrett, Ron McClure ja Jack DeJohnette – kõik nüüdsed legendid. Ajalukku on kirjutatud, et ovatsioonid kestsid kaheksa minutit ja 20 sekundit.

Festivalil debüteeris ka 16-aastane pianist Tõnu Naissoo, kelle trios mängisid Aleksander Samohvalov (bass) ja Toomas Tiits (trummid). Firma Meloodia pakkus neile kohe võimalust salvestada sooloplaat.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles