Varjatud firma kiusab tühjade kõnedega

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Telefoninumber 618 9135 kiusab inimesi tühjade kõnedega.
Telefoninumber 618 9135 kiusab inimesi tühjade kõnedega. Foto: Kuvatõmmis

Teie telefon heliseb — vaatate, et täiesti võõras number, mõtlete, kes võiks helistada, ja võtate kõne vastu. Teisel pool pannakse toru aga kohe hargile.

Üks selline number on 618 9135. Proovides tagasi helistada, saab vastuseks: «Hetkel ei saa ühendust valitud numbriga». Mõni hetk hiljem proovides on seis sama või annab number kinnist tooni.

Uurides selle numbri tausta internetist, leiab veebilehe shouldiansner.net (eesti keeles «kas ma peaksin vastama») ülestähenduse, et tegu on Eesti püsi- ehk lauatelefoniga ja üks inimene on andnud sellele negatiivse reitingu. Väidetavalt olla tegu petukõnega.

Eesti numbripäringust selgub, et 618 9135 kuulub osaühingule Nord Connect. Oma kodulehel teatab firma, et on globaalne telekommunikatsiooni ettevõte, pakkudes laiale teenuse valikut ning garanteerides parimat korrelatsiooni kvaliteedi ja kulutõhususe vahel firma pakutavatele telefoni- ja andmesideteenustele.

E-kirja teel saadetud küsimusele, miks teeb Nord Connect spämmkõnesid, firma ei vasta.

Tehnilise järelevalve ameti side- ja meediateenuste peaspetsialist Miko-Martti Mets teatas, et esitas Nord Connectile päringu seoses nimetatud tühja kõnega ja selgus, et see telefoninumber on antud telemarketingiga tegeleva ettevõtte kasutusse, kes antud numbri vahendusel telefonimüüki korraldab.

«Kahjuks ei kuulu meie ameti pädevusse järelevalve teostamine selle üle, kuidas kliendid sidevahendeid täpsemalt kasutavad ning kellele nad helistavad,» lisas ta. «Kui tegu on nn müügikõnedega, siis seda valdkonda reguleerivad läbivalt põhiliselt võlaõigusseadus ja tarbijakaitseseadus.»

Mullu oktoobris kirjutas Sakala, et Internetifoorumites kurdavad inimesed, et Eesti telefoninumbrilt 5819 1152 saabuvad kõned, mis vastuvõtmise hetkel katkevad, ja kui tagasi helistada, juhtub sama.

Veebilehel Who Calls Me (eesti keeles «kes helistab mulle») oli nimetatud telefoninumbri kohta rida postitusi ja veebilehel CM Security oli nimetatud numbri juures ingliskeelne märksõna «harrasment» ehk «kiusamine». Veebileht Showcaller liigitas sellelt numbrilt laekuvad kõned spämmi ehk rämpskõnede hulka.

Varem oli inimesi samamoodi häirinud eeltooduga üsna sarnane telefoninumber 5819 1154.

Tehnilise järelevalve ameti kuulus number 5819 1152 sidefirmale Tele2, aga Tele2 ise väitis, et nii see pole, vaid nimetatud numbri omanik on Tele2 klient.

Tele2 keeldus avaldamast, kelle telefoninumber kuulus, küll aga lubas anda numbri omanikule tagasisidet, et inimesed kaebavad tema numbrilt tulevate tühjade kõnede üle.

Sakalale on vihjatud, et niisugustel juhtudel teeb ilmselt telefonimüügifirma automaatset kontrolltööd, selgitamaks välja telefoninumbreid, millel reaalselt inimesed vastavad. Seejärel on võimalik neile juba teadlikult helistada ja tooteid ning teenuseid pakkuda.

Tõenäoliselt vahetavad müügifirmad automaatkontrollinumbrit mõne aja pärast, kui see juba rohkem tuntuks saab ja avalikult negatiivset tagasisidet kogub.

Eesti sidefirmad ja tarbijakaitseamet on korduvalt soovitanud mitte helistada tagasi tundmatutele numbritele, mis teeb vastamata kõnesid. Juhul, kui niisuguselt numbrilt saabuvat kõnet jõutakse vastu võtta, see mingit kahju ei too, aga tagasi helistades võib sattuda ka teistsuguse petukõne otsa — kõne hind võib väga kalliks maksma minna.

Copy
Tagasi üles