«November» – stambi- ja öögivaba mustvalge kuld kinolinal

Marek Tiits
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«November» esilinastus 3. veebruaril ning on kogunud esimese kahe nädalaga kinodes muljet avaldava publikuhulga. Pildil on Rea Lest, kes täidab filmis Räägu Liina rolli.
«November» esilinastus 3. veebruaril ning on kogunud esimese kahe nädalaga kinodes muljet avaldava publikuhulga. Pildil on Rea Lest, kes täidab filmis Räägu Liina rolli. Foto: PRODUKTSIOONIFIRMA HOMELESS BOB

Iga järjekordse Eesti kunstfilmi vaatamise järel kinost väljudes on emotsioonid üldjuhul emmas-kummas äärmuses. Võib tunda pettumust, et jälle on valminud «asi», mis on tehtud tegemise pärast. Teine variant on siiras rõõm suurepärase soorituse tunnistajaks olemisest. Rainer Sarneti «November» langeb kindlasti teise kategooriasse. 

Mustvalge filmi üleekspluateerimisest moodsas kinematograafias on palju räägitud. Paraku põhjusega: liiga sageli juhtub, et jaburat ülevõllikunsti üritatakse õigustada monokroomse olümpose tipust kriitikuid mõnades. Tõele au andes pole ka Sarnet sellest patust päris vaba olnud.

«November» on üks neist linateostest, mille vaatamise järel saab üheselt selgeks, et teistmoodi kui just nimelt mustvalgelt ei olnuks sel mingit mõju. Parimal juhul jäänuks see punnitatud kaadrireaks, kenitlevaks katsetuseks. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles