Juhtkiri. Sõlmpunkti teed

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sakala logo
Sakala logo Foto: «Sakala»

Kui kõrvutada rahasumma, mida Viljandil õnnestub oma tänavate parandamisse paigutada, selle summaga, mida tänavavõrgu samal tasemel hoidmiseks – saati siis arendamiseks – vaja läheb, saab kiiresti selgeks, et illusioone ei maksa luua. Otse öeldes: kui praegune olukord jääb kestma, käib maakonnakeskuse tänavavõrk järjest alla. Käärid vajaminevate investeeringute ja tegelikult teedesse jõudvate summade vahel on muretsemapanevalt suured.

Viljandi ei ole muidugi mingi erand. Tänasest Sakalast leitav usutlus linnapea Ando Kivibergiga on ajendatud Tartu meeri Urmas Klaasi hiljuti ministeeriumile saadetud kirjast, milles ta tõdeb, et tartlased ei saa kõigi oma tänavate korrashoidmisega hakkama. Ent kui isegi suuruselt teine Eesti linn on tänavatega jännis ja palub seetõttu riigilt abi, siis millised on väiksemate maakonnakeskuste väljavaated?

Kui Ando Kiviberg märgib, et Viljandi on hoopis teistsuguses olukorras kui ümbruskonna vallad ja väikelinnad, sest kogu maakonna rahvas käib siin ning kasutab kohalikke tänavaid, siis ta muidugi ei eksi. Seda silmas pidades tekib tahes-tahtmata küsimus, kas riik pole maakonnakeskusi teede tarbeks raha jaotades seni mitte ebaõiglaselt kohelnud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles