Tarbijakaitseamet lisas Crazydeali musta nimekirja

Madis Luik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: www.crazydeal.ee

Viimastel kuudel on sagenenud tarbijate pöördumised osaühingu Crazydeal Group veebilehelt www.crazydeal.ee tehtud tellimustega. Tarbijate peamiseks mureks on olnud saamata kaup ja lepingust taganemise puhul raha tagasi saamine. Tarbijakaitseamet otsustas Crazydeali panna e-poodide musta nimekirja.

Tarbijad on eelmise aasta teisest poolest ehk ajast, mil veebilehte www.crazydeal.ee haldab Crazydeal Group, teinud hulga kirjalikke pöördumisi. Tarbijate pöördumisest nähtuvalt ei täida kaupleja nõuetekohaselt oma seadusest ja lepingust tulenevaid kohustusi. Tarbijad avaldavad pahameelt eelkõige selle üle, et kaupleja ei pea kinni lubatud tarnetähtaegadest, samuti on tarbijad teatanud, et lepingust taganemise korral ei pea kaupleja kinni seaduses sätestatud tähtajast ostusumma tagastamisel. Tarbijate kaebused on lahenenud ja raha tarbijale tagastatud peamiselt pärast ameti sekkumist.

Tarbijakaitseamet juhib tähelepanu, et tarbijakaitseseaduse kohaselt on kaupleja kohustatud tarbija kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis esitatud kaebusele samas vormis vastama ja teavitama tarbija nõude rahuldamisest või kaebuse võimalikust lahendusest 15 päeva jooksul kaebuse saamisest. Vastus saadetakse tarbija märgitud postiaadressil või e-posti aadressil, kui tarbijaga ei ole kokku lepitud teisiti.

Kui kaupleja ei ole tarbijaga kokkulepitud tähtaja jooksul kaupa kohale toimetanud, peaks tarbija enne, kui ta saab lepingut lõpetada, nõudma kauplejalt kauba kohaletoimetamist mõistliku lisatähtaja jooksul ning tal peaks olema õigus lõpetada leping, kui kaupleja ei toimeta kaupu kohale isegi kõnealuse lisatähtaja jooksul. Kui lisatähtaja jooksul kohustust ei täideta, on tarbijal õigus kohustuse täitmise asemel nõuda kahju hüvitamist või lepingust taganeda.

Kui tarbija otsustab kasutada oma seadusest tulenevat õigust taganeda 14 päeva jooksul sidevahendi abil sõlmitud lepingust, peab ettevõtja tagastama tarbijale viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel taganemisavalduse kättesaamisest kõik tarbijalt lepingu alusel saadud tasud.

Tarbijakaitseametil on õigus teavitada avalikkust ohu ennetamisest, ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest, et võimaldada tarbijatel teha teadlikke valikuid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles