Lojaalne klient – sidefirmale tühi tegur

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

ALGUL ARVASIN, et Telia klienditeenindaja pole asjaga päris täpselt kursis. Seda on ennegi ette tulnud. Seepärast ei võtnud ma päris tõsiselt tema pakkumist, et võiksin hakata senisest seitse korda rohkem maksma.

Kui aga olin suhelnud ka mitme teise klienditeenindajaga, sain aru, et neile kõigile on antud ühesugust infot: Telia tahab sulgeda EMT-aegsed paketid ning viia kliendid üle firma praegu kehtivale hinnakirjale.

Iseenesest ei ole paketivahetuses – isegi sunniviisilisel moel – midagi tavatut. Kahjuks pole eriline ka asjaolu, et sidefirma suhtub ükskõikselt oma staažikasse kundesse, kes on alati korrektselt arved tasunud.

On avalik saladus, et Telia, Elisa ja Tele2 püüavad üksteise kliente enda poole võita. Nii tehakse üksteise võidu soodsaid pakkumisi, mida ametlikust hinnakirjast ei leia. Eriti lahkeks muutub ettevõte juhul, kui klient on asunud oma telefoninumbrit konkurendi juurde üle viima.

MINUL ON SENI olnud õnne. Omal ajal hakkas Telia eelkäija EMT pakkuma MinuEMT pakette: klienditeenindaja helistas ja ütles, et asugu minagi seda kasutama, tuleb soodsam kui varem. Uurisin asja ja jäin nõusse. Arved kahanesidki.

Valisin kõige odavama MinuEMT paketi, mille kuumakse on püsinud aastate jooksul sama: 1 euro ja 21 senti kuus. Jättes kõrvale erandid, olen teinud peamiselt tasuta perekõnesid ning võrgusiseseid suunamisi. Kui nüüd täiesti juhuslikult EMT-aegse paketi sulgemisest teada sain, koostas klienditeenindaja mulle kohe ka pakkumise: ma võiksin edaspidi maksta iga kuu 8 eurot ja 50 senti. Esimesed üks-kaks aastat oleksid boonusena poole hinnaga.

Arvestamata netipulka, on minu arvel neli tavalist telefoninumbrit ühesuguse kuutasuga ning praegu kulub mul aasta peale kuumaksetele kokku 58 eurot ja 8 senti. Telia pakub, et edaspidi võiks mul kuluda 408 eurot aastas.

Tõsi, üksnes kuutasust rääkides keeran vinti sihilikult üle, sest mängus on ka muud nüansid. Telia pakkumine sisaldab teatud hulga kõnesid, sõnumeid ja paraja portsu internetti. Aga isegi kõiki tegureid arvestades saan ma praegu iga kuu säästlikumalt hakkama, kui soovitab Telia. Pealegi sisaldab minu odav pakett imetillukese koguse internetti ja sellest piisab minu nuputelefonidele täiesti.

LOOMULIKULT vastasin ma superpakkumise teinud klienditeenindajale eitavalt. Ühtlasi viitasin, et kui ta soovib mulle tõesti head pakkumist teha, tuleb tal oma raamidest välja astuda. Kui ta seda ei taha, on mõttekam meie jutt lõpetada: kasutan senist paketti, kuni saan. Igaks juhuks lisasin, et võin koostada ise hinnasuunise. Teenindaja otsustaski seepeale meie kirjavahetuse lõpetada. Halvaendeliselt kõlas vaid märkus, et enne uue paketi peale viimist teavitatakse mind sellest kuu aega ette.

Vahel on mulle helistanud konkureeriva sidefirma klienditeenindajad, aga ma pole võtnud vaevaks nende juttu üldse kuulata. Täiesti juhuslikult sain selle loo kirjutamise ajal taas niisuguse kõne. Nüüd kuulasin selle ära. Pakkumine oli kõneaja ja sõnumite poolest tõesti parem kui Telial.

Oma numbritega ma Telia juurest lahkuma siiski ei tõtta. Mulle on meeldinud olla EMT klient, isegi pärast seda, kui ettevõtet tabas koos nimevahetusega suur rootsistamine. Olgu lisatud, et sain oma endise tööandja Postimehe kaudu mobiiliomanikuks 1998. aastal ning 2002. aastast on telefon minu nimel.

Mobiilside on odavnenud pikki aastaid. Hea pole aga igavene, mis parata. Rõõmustab jooksik, kes vahetab teenusepakkujaid nagu sokke, surudes sidefirma sellega nurka ja pressides endale välja parima.

Eriti kahju on sellest, et kunde lojaalsus ja staaž pole sidefirmale tähtis. Tähtis on jooksik, kes vahetab teenusepakkujaid nagu sokke, surudes sidefirma sellega nurka ja pressides endale välja parima.

Üks asi siiski veel. Mulle tundub, et Telia soov EMT pärandist lahti saada on praegu isegi kõrvaline tegur. Arvan, et Telia püüab oma staažikatelt klientidelt rohkem välja pigistada sel põhjusel, et on asunud tegema ettevalmistusi järgmiseks suveks. Eeldatavasti kaovad siis rändlustasud, mis tähendab sidefirmale kahju.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles