Juhtkiri. Bürokraatlik ollus

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Sakala

Tohutu suures masinavärgis, nagu Euroopa Liit koos kõigi oma osistega seda on, pole hiilivast bürokraatlikust totrusest paraku pääsu. See pääseb mõnest praost ikka ja jälle süsteemi, ilma et keegi seda sooviks. Tuleb märkida, et rangete reeglite ja täidetud paberikuhjade eesmärk on iseenesest õige – asjaajamine peab olema võimalikult aus ja kontrollitav.

Aga ikkagi. Eestlased ütlevad mõnikord iseenda kohta, et me täidame vene seadusi saksa täpsusega. Ent teatud puhkudel võib ka saksa täpsusi saksa täpsusega täita ja sellegipoolest tuleb välja nonsenss. Sellisel juhul on viga süsteemis. Mõne masinavärgi mutri vahele on sattunud üleliigne bürokraatlik ollus. Isegi kui too mutter on väga pisike, tuleks ollus ära koristada.

Meedias tekitas äsja elevust juhtum, kus töötukassa küsis üheainsa tooli Pärnust Kõosse sõidutamiseks kolmelt firmalt hinnapakkumise ja valis odavaima. Seda siis selle asemel, et tool lähima sobiva veofirma kontorisse viia või kullerifirma auto pikema jututa ukse ette tellida. Loo taust on, et erivajadusega inimesele abivahendiks kohandatud kontoritooli veo maksis osaliselt kinni Euroopa Sotsiaalfond ning sellisel juhul on hinnapakkumiste küsimine ette nähtud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles