Juhtkiri. Koole kõlbab reastada küll (1)

Sakala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Sakala

Riigieksamite põhjal koostatud koolide edetabeli kohta võiks öelda: muutub tabelikoht, muutub ka seisukoht. Kui selle eesotsas asuvate gümnaasiumide juhid lasevad inimestel hea meelega tulemustest ise järeldusi teha, siis mida tahapoole minna, seda valjemad on hääled, mis ütlevad, et niisuguste edetabelite põhjal võib mõte tugevasti rappa minna. Mõni Eesti koolijuht lausa tõreleb, et niisugust pingerivi üldse koostatakse.

Ühes näikse suurem osa koolidest siiski üsna ühte meelt olevat. Nimelt selles, et kuigi edetabel ei näita kaugeltki kõike, näitab see midagi. Kui gümnaasiumide direktoritelt küsida, kas nad selliseid pingerivisid vaatavad ja analüüsivad, on vastus väga sageli jaatav. See asjaolu kõneleb ise enda eest.

Selles, et koolide edetabeleid kokku pannakse, pole midagi halba senikaua, kuni neid üle ei tähtsustata või lihtsalt valesti ei tõlgendata. Teisisõnu peab ka avalikkus teadvustama, et pingerivile tuginedes ei tohi teha liiga kaugele ulatuvaid järeldusi. Esimesest poolest välja jäävaid haridustempleid ei tohi piltlikult öeldes ühe kaikaga lüüa, sest sildistamine ja järeldustega ülepingutamine ongi see, mis edetabelitele negatiivse fooni tekitavad.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles