Restauraatori põhitöövahend ei ole skalpell, vaid tihtipeale ketassaag

Margus Haav
, kultuuriajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hilkka Hiiop on töötanud Berliinis, Amsterdamis ning Roomas. Eestis on ta tegelnud keskaegsest kunstist nüüdisaegseni ning seinamaalingutest moodsate installatsioonideni nii konservaatori kui uurijana.
Hilkka Hiiop on töötanud Berliinis, Amsterdamis ning Roomas. Eestis on ta tegelnud keskaegsest kunstist nüüdisaegseni ning seinamaalingutest moodsate installatsioonideni nii konservaatori kui uurijana. Foto: Elmo Riig

Hilkka Hiiop on naine, tänu kellele on osa Viljandimaa ammu unustatud kultuurikihist taas nähtav. Unustatud pole ehk isegi õige sõna, sageli pole kellelgi isegi aimu olnud, et see on kuskil peidus.

Vana-Võidus toodi krohvi alt päevavalgele fantaasiarikkad ja värvikirevad pildid, kus papagoi vedas kaarikut, mille kutsariks oli rohutirts. Pilistvere kirikus leiti värvikorra alt ajaloolised kirjed, mille all olid omakorda peidus veel hinnalisemad maalingud, Õisu mõisas avastati uhked rokokoo kompositsioonid. Need on ainult mõned näited. 

Hilkka Hiiop (PhD) on Eesti kunstiakadeemia muinsuskaitse ja konserveerimise osakonna dotsent ning Eesti kunstimuuseumi konserveerimisosakonna spetsialist.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles