Ministeerium kavandab liiklusseaduses muudatusi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Marko Saarm / Sakala

Majandus- ja taristuminister Kristen Michal esitab valitsusele liiklusseaduse muutmise eelnõu. Eelnõu tuleneb valdavalt Euroopa Liidu õiguses tehtud muudatustest ning selle eesmärk on suurem liiklusohutus ja õigusselgus.

Kristen Michal
Kristen Michal Foto: Elmo Riig

Uue seadusega oleks võimalik elektrimootoriga tasakaaluliikuriga ja piiratud liikumisvõimega inimese abivahendiga sõita kõnniteel

, kui nende liikumiskiirus jääb alla 20 kilomeetri tunnis. Lihtsamaks muutuksid tüübikinnituse saamise nõuded ning maanteeamet saaks liiklusesse mitte lubada sõidukeid, mille tüüp on kinnitatud, kuid mille komponendid võivad elule või tervisel ohtu kujutada. Sõidukite hooldusteave ja info saaks samuti paremini kättesaadavaks ning sõidumeerikute kontroll muutuks selgemaks.

Praegu kehtivas liiklusseaduses ei ole välja toodud nõudeid näiteks tasakaaluliikurile või piiratud liikumisvõimega inimeste liikumise abivahenditele. Et mõlemad liiguvad elektrimootoriga, võib neid pidada mootorsõidukiks, mis tähendab, et nendega ei tohiks sõita näiteks kõnniteedel. Muudatustega määratletaks need abivahendiks ning nende kasutajad jalakäijaks. Seega hakkaksid uue seadusega kehtima tasakaaluliikuritele või teistele liikumise abivahenditele jalakäijate liikluseeskirjad.

Muudetakse ka maanteeameti rolli tüübikinnituste andjana ning turu üle järelevalvet tegeva asutusena. See tähendab, et tulevikus on tüübikinnituse saamine ühtlustatud üle kogu Euroopa ning see muutub asjaosalistele lihtsamaks.

Uue seadusega on sõiduki tootjatel kohustus tagada sõltumatutele ettevõtjatele sõidukite remondi- ja hooldusteabe ning ka koolitusmaterjalide piiranguteta kättesaadavus. Näiteks kui garantiiperiood lõpeb ja on soov oma sõiduk viia remonditöökotta, oleks remonditöökojal varasemale remondi- ja hooldusteabele ligipääs. Selleks esitatakse see info veebisaidil standardses vormis, kergesti ligipääsetavalt ja operatiivselt. Eelkõige tuleb teave teha kättesaadavaks viisil, mis ei ole diskrimineeriv volitatud edasimüüjate ja remonditöökodade juurdepääsuga võrreldes.

Samuti muudetakse liiklusseaduses autovedudel kasutatavate sõidumeerikute korda. Uus liiklusseadus reguleerib täpsemalt sõidumeerikuga juhi kohustusi sõidu- ja puhkeaja üle arvestuse pidamisel ning sõidumeeriku kaartide taotlemise, väljastamise ja kehtetuks tunnistamise nõudeid. Muudatustega välditakse huvide konflikti, kui sõidu- ja puhkeaega järgiv autojuht või ettevõte saaksid olla ka ise digitaalse sõidumeeriku kontrollid. Sisuliselt tähendab see, et tehnonõuete kontrollija ei saa edaspidi kontrollida iseenda autot. Selle tulemusena väheneb puhkepausidest hoiduvate autojuhtide hulk ja seeläbi suureneb liiklusohutus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles