Peugeot 308 GTi-ga rajal ehk Lase lõvil joosta

Karl-Eduard Salumäe
, Sakala arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
272-hobujõuline Peugeot 308 GTi on ringrajal omas elemendis.
272-hobujõuline Peugeot 308 GTi on ringrajal omas elemendis. Foto: Eero Vabamägi / Postimees

Peugeot 308 GTi ei kuulu kindlasti kõige jäigemate ja tigedamate kuumpärade hulka. Toda mitte just väikest autot viib edasi vaid 1,6-liitrise töömahuga mootor. Aga kui te tahate tolle lõviembleemiga masina kiiruslikke võimeid kompida, peate ikkagi ringrajale minema.

See ei ole muidugi üllatav, arvestades asjaolu, et mootorimeistrid on suutnud kompaktsest turbolaaduriga jõuallikast välja võluda tervelt 272 hobujõudu (200 kilovatti). Jah, seda küll kahest versioonist võimsama puhul, kuid tollel lahjemalgi on kapoti all 250 täkku (184 kilovatti).

Seda, kuidas 308 GTi – ikka see võimsam – Audru ringrajal käitub, õnnestus hiljuti proovida Peugeot` sissetooja KW Bruun Balticu üritusel. Küll põgusalt. Täpsemalt õnnestus siinkirjutajal koguda vaka alla kuus kiiret ringi ehk natuke üle 19 kilomeetri nobedamat sõitu. Põhjapanevate järelduste tegemiseks on seda selgelt liiga vähe, aga esmamulje tekkimiseks mitte.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles