Juhtkiri. Kuidas mõjub viis protsenti?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sakala logo
Sakala logo Foto: «Sakala»

Tuleval aastal tõuseb majutusettevõtete käibemaks üheksalt protsendilt 14-le. Külalistemajade, hotellide ja puhkekeskuste pidajad räägivad tollest viiepügalasest muudatusest mõnevõrra erinevalt. Mõistagi ei ole keegi selle üle rõõmus, kuid kellele meist ikka maksutõusud meeldivad. Hinnangud erinevad eeskätt selles, kui suur on käibemaksu muutumise mõju.

Mõni Eesti majutusettevõtja ennustab lühidalt öeldes olukorra järsku halvenemist: arvestatav osa välisturiste leiab mõne muu sihtriigi, näiteks Läti, ja nii mõnigi koht pistab peagi pillid kotti. Ikka sellesama käibemaksu tõusu pärast.

Säärane kirjeldus tundub mitmel põhjusel selge ülepakkumine. Alustada võib kas või sellest, et majutusasutuses öö veetmine on siiski luksus, mida lubatakse endale üsna harva, näiteks suvepuhkuse ajal. Täpselt nii, nagu ei vae inimesed puhkuse ajal iga kohvitassi hinda, ei märka nad usutavasti ka väikest muudatust voodikoha maksumuses.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles