Juhtkiri. Kui arvestada, siis mahub

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sakala logo
Sakala logo Foto: «Sakala»

​Me ei tea, kas ja kui palju on jalgratturite arv Viljandis viimastel aastatel muutunud, ent isegi kui pedaalijate hulk ei ole kasvanud kiiresti, on selge, et vähemaks neid küll pole jäänud. Küllap suudab enamik meist meelde tuletada vähemalt mõne tuttava, kes on viimasel ajal (taas)leidnud tee sadulasse. Põhjuseid võib olla seinast seina: kellel on hakanud tervis vähesest liikumisest streikima, kellel on autoga mõnekilomeetriste otste tegemine üle visanud.

Jalgrattaga sõitmine on midagi, mida arstid soovitavad enamikule inimestele. Ka neile, kellele näiteks jooksmine on liiast. Pealegi on Viljandi-sugune väikelinn rattaga sõitmiseks mõnus paik. Jalgratturite lisandumine on kindlasti teretulnud.

Selge on aga see, et kui jalgratturite osa teedel ja tänavatel märgatavalt kasvab, tähendab see liikluses uut olukorda. Mida rohkem on väntajaid, seda kriitilisemaks muutub küsimus, kuidas nad autojuhtidega asfaldiruutmeetreid jagada suudavad. Sageli pannakse just roolikeerajatele südamele, et nad kaitsetumate kaasliiklejatega arvestaksid, kuid ära ei maksa unustada ka ratturite vastutust. Eriti siis, kui inimene on jalgratta igapäevase liikumisvahendina alles hiljuti kasutusele võtnud, tuleks tal oma sõiduoskusi kriitilise pilguga hinnata ning korrata üle ka liiklusreeglid ja ohutuse põhitõed.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles