Jänesesõitu lubanud bussifirma sai trahvi (1)

Rannar Raba
, Sakala vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ühistransporditeenust osutav ettevõte peab tagama, et liinisõitu tegevates bussides saaks alati piletit osta ning sõitu nõuetekohaselt tuvastada.
Ühistransporditeenust osutav ettevõte peab tagama, et liinisõitu tegevates bussides saaks alati piletit osta ning sõitu nõuetekohaselt tuvastada. Foto: Marko Saarm

Maavalitsus määras Viljandi linnaliine teenindavale aktsiaseltsile Atko Bussiliinid 1160 euro suuruse leppetrahvi, sest see on korduvalt saatnud inimesi sõidutama busse, mille tuvastid ja kassaaparaadid polnud töökorras.

Atko on rikkis piletituvastussüsteemidega maavalitsuse ühistranspordi järelevalve spetsialistile korduvalt vahele jäänud. Nii näiteks sattus ametnik eelmise aasta lõpul poolteise kuu jooksul tervelt viis korda bussi, mille tuvasti oli rivist väljas. Toona jäeti karistus määramata, sest ettevõte lubas puudused kiiresti kõrvaldada.

Ometi avastas kontrollija ka tänavu 25. jaanuaril kahest bussist korrast ära validaatorid. Lisaks fikseeris ta 9. veebruaril ühes bussis tummaks jäänud kassaaparaadi ja 10. veebruaril taas ühe suletud tuvasti.

Maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Kaupo Kase märkis, et hiljuti väljakirjutatud leppetrahv puudutaski viimati nimetatud kolme juhtumit ning see oli olukorda arvestades väikseim mõeldav karistus. «Ütleme otse: kui teenuse osutaja ei müü korrektselt pileteid või jätab sõidud fikseerimata, on see üks kahetsusväärsemaid asju, mida ta teha saab. Kui firma on lubanud korrektse piletimüügi eest vastutada, aga jätab selle kohustuse täitmata, ei saa me sellele reageerimata jätta,» rääkis ta.

Samas nentis Kase, et Atko on vigu tunnistanud ning näidanud, et tegeleb nende parandamisega. «Seepärast me praegu võrdlemisi väikese trahviga piirdumegi, mitte ei räägi võimalusest leping sootuks üles öelda. Loodetavasti tulevikus pole enam tarvis samalaadsete küsimustega tegelda.»

Atko Bussiliinide Viljandimaa piirkonna juht Tõnu Naar ei ajanud tagasi, et mõned ettevõtte käsutuses olevad seadmed on streikinud. Teisalt leidis ta, et mis tahes masinad võivad aeg-ajalt streikida ning seetõttu pole vedaja karistamine tema hinnangul õiglane. «Need viperused on olnud ajutised ja lühiajalised ning me oleme andnud endast parima, et kõik saaks kiiresti jälle korda.»

Leppetrahvi arvas maavalitsus maha Atkole määratud märtsikuise dotatsiooni summast ning kandis selle riigi kassasse.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles