juhtkiri. Toobali pretsedent

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Sakala

Seda, et kuuest riigikogus esindatud erakonnast viis kiiresti üksmeelele jõuavad ja ühise eelnõu algatavad, ei juhtu praegu tihti. Eile töösse antud eelnõu, mis muudaks erakonnaseadust nii, et see ei lubaks Keskerakonna peasekretäril Priit Toobalil kuuluda erakondade rahastamise järelevalve komisjoni, võib juba ainuüksi seetõttu tähelepanuväärseks pidada.

Kui kõnealune seadusemuudatus vastu võetakse, saab see näiteks pretsedendipõhisest seadusloomest, mida tuleb aeg-ajalt ikka ette. Sellistel puhkudel on peamine, et too pretsedent oleks tõepoolest seadusemuudatust väärt.

Tuleb tunnistada, et kõnealusel juhul on eelnõu õigustada üsna lihtne. Alustada võib kas või nendingust, et pole ühtegi head põhjust, miks inimene, keda on tahtlikult toimepandud kuriteo eest karistatud või kellelt on kohtuotsusega ära võetud teataval ametikohal töötamise või tegevusalal tegutsemise õigus, peaks saama erakondade rahastamise järelevalve komisjoni kuuluda. Toobali näide osutas lihtsalt tõsiasjale, et seni pole niisugust nõuet seadusesse sisse kirjutatud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles