Levinud müüdid ning tegelikkus tarbija õiguste ja kohustuste kohta

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Eesti tarbijate põhiõigused on kirjas tarbijakaitseseaduses, kuid pöördumised tarbijakaitseametisse on näidanud, et nii tarbijate kui kauplejate seas levib müüte, mis seadusega kokku ei lähe. Seetõttu tegi amet olulisemate väärarusaamadega sotid selgeks. 

Müüt. Kui kaupluseriiulil on tootele märgitud soodsam hind kui kassas, on kauplusel kohustus müüa see toode tarbijale soodsama hinnaga.

Tegelikkus. Kui hind on saalis ja kassas erinev, tähendab see tarbijakaitseseaduse rikkumist. Sellest hoolimata ei ole kauplejal kohustust müüa toodet soodsama hinnaga. Küll peetakse kaubanduses heaks tavaks, et sellise eksimuse korral antakse kliendile õigus osta toode soodsama hinnaga. Mitme kaubandusketi esindajad on seda ka avalikult välja öelnud. Seega tasub tarbijal säärasesse olukorda sattudes teenindajale niisugune ettepanek teha.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles