Tele2 kunde mässis end kalli interneti võrku

Aivar Aotäht
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ene Kuptsova ja Tele2 ruuter, mida ta enne esindusse tagastamist pildistamise tarvis näitas.
Ene Kuptsova ja Tele2 ruuter, mida ta enne esindusse tagastamist pildistamise tarvis näitas. Foto: Marko Saarm / Sakala

Maakodus elav Ene Kuptsova jäi hätta kalli internetiga, mida oli talle soovitanud Tele2 klienditeenindaja. Asi kulmineerus trahviohuga, kuid lõpuks tuli Tele2 erandkorras kliendile vastu.

Kuptsova tunnistas, et kogu pahandus jäänuks olemata, kui ta oleks lepingud enne allkirjastamist tähelepanelikult läbi lugenud. Tema võttis asja siiski inimlikult ning usaldas klienditeenindaja pakkumist, ilma et oleks lepinguid ja oma tarbimisharjumusi süvitsi analüüsinud.

Tarvastu vallas Tinnikuru külas elaval Kuptsoval polnud head võimalust oma koju kaabelinternetti küsida ja nõnda kasutas ta raadiolainete abil levivat Kõu internetti, mida enne selle teenuse lõpetamist pakkus Tele2. Paketil polnud mahupiirangut ja see maksis talle iga kuu vähem kui kümme eurot.

«Olin väga rahul,» lausus Kuptsova. «Ma poleks seda mitte mingil juhul vahetanud. Tegin, mis tahtsin, aga internet otsa ei saanud.»

Pakkumiste jada

Paraku otsustas Tele2 eelmisel aastal Kõu interneti sulgeda. Enne seda võttis Tele2 klienditeenindaja telefoni teel Ene Kuptsovaga ühendust ja pakkus võimalust hakata kasutama mobiilside abil levivat internetti.

«Mulle helistati 19. novembril kell 21.30, mis on minu jaoks hilja, sest teen füüsilist tööd ja lähen vara magama,» rääkis ta. «Leppisime siiski kokku, et hakkan kasutama 20-eurost paketti, mille interneti maht on 60 gigabaiti.»

Kuller oli juba järgmisel hommikul internetiks vajaliku ruuteri ja SIM-kaardiga kohal. Kuptsova kirjutas lepingule alla, aga jättis kauba karpi, sest soovis Kõu internetti kasutada nii kaua, kui on veel võimalik. Kõu kadus tema kodust 12. detsembril.

«Ühendasime siis ruuteri ja kõik töötas hästi, kuid kümme päeva hiljem oli internet läinud. Maht sai täis,» rääkis Kuptsova.

Ta elab koos poja, tütre ja tütrepojaga ning internetiga on vahel korraga ühendatud kolm arvutit, sealhulgas kulub mahtu filmide vaatamiseks.

«Helistasin Tele2 klienditeenindusse, kus pakuti, et võtku ma suurema mahuga kallim pakett,» rääkis Kuptsova. «Olin algul vastu, sest meil siin maal on väikesed palgad, kuid mind osati pehmeks rääkida. Leppisime kokku 80 gigabaiti sisaldava paketi, mis pidi maksma vist 27 eurot.»

Kummatigi sai ka see maht pereliikmetel enne kuu lõppu täis: 25. jaanuaril oli limiit jälle ületatud. 26. jaanuarist ta enam Tele2 internetti ei kasutanud ning käis veebiasju ajamas lahkete naabrite juures.

Kui Kuptsova nüüd uuesti Tele2-ga ühendust võttis, pakkus klienditeenindaja tema sõnul talle juba 35 euro väärtusega veel mahukamat paketti.

«Mina enam sellega nõus ei olnud, ütlesin korduvalt, et mul ei ole lihtsalt võimalusi,» rääkis Kuptsova. «Tahtsin lepingut lõpetada, mispeale öeldi, et see on sõlmitud kaheks aastaks ning ennetähtaegne lõpetamine tähendab trahvi. Kokku nõuti 650 eurot.»

Klient pidas oma sõnul Tele2 klienditeenindusega kümmekond telefonikõnet ja läks lõpuks Viljandis asuvasse esindusse.

«Seal selgus, et mul juba kehtibki 35-eurone pakett,» meenutas Kuptsova. «Tagaselja vastu minu tahtmist oli mind selle paketiga ühendatud.»

Lõpuks tuli Kuptsova oma murega Sakala toimetusse. Samal päeval pärast seda, kui Sakala oli palunud leheloo tarvis Tele2-lt kommentaari, võttis too Kuptsovaga uuesti ühendust. Kliendi sõnul soovitati talle veel 60-eurost paketti, seejärel nõuti ruuteri väljaostmist, kuid lõpuks jõuti kokkuleppele, et klient viib ruuteri ilma leppetrahvita tagasi ja võib lepingu enne tähtaega lõpetada.

Järgmisel hommikul viiski Kuptsova ruuteri ära, kuid ei tahtnud kohe allkirjastada liitumislepingu lõpetamise avaldust. Nimelt oli paberile trükitud tekst, mille järgi kinnitab klient oma allkirjaga, et on kursis lepingujärgsete trahvide ja rahaliste kohustustega ning Tele2 võib veel kolme kuu jooksul arveid esitada.

«Ma ei saanud aru, kas Tele2 tahab minu käest ikkagi mingit trahvi küsida või arveid esitada,» lausus Kuptsova.

Hiljem läks ta siiski esindusse tagasi ja andis oma allkirja. «Tahan sellest ükskord lahti saada,» lausus ta. «Klienditeenindaja vastas minu korduvatele pärimistele, et ma trahvi maksma ei pea ja alates veebruarist enam interneti eest arvet ei tule.»

Tele2 teeb erandi

Tele2 Eesti kommunikatsioonijuht Egle Merbach ütles, et Ene Kuptsova kasutas varem Kõu piiramata mahuga internetti kiirusega 1 megabitt sekundis, pakett koos 50-protsendilise soodustusega maksis 9,52 eurot kuus.

«Kui Tele2 asendas eelmise põlvkonna Kõu internetiteenuse ülikiire uue põlvkonna 4G internetiga, hakkas klient internetti kasutama oluliselt suuremas mahus,» rääkis ta. «Nii kuulub ta tarbitud interneti mahu poolest suurkasutajate hulka. Siiski polnud klient arvestanud, et tarbitava interneti mahu hüppelise kasvu korral tõusevad ka arved.»

Merbach märkis, et kuna Kuptsova läks 4G teenusele üle Kõu teenuselt, saab ta Tele2-ga lepingu lõpetada ilma leppetrahvita.

«Enda kasutuses oleva Tele2 ruuteri peaks klient lepingu ennetähtaegse lõpetamise korral välja ostma, aga tulime kõnealusel juhul kliendile heasoovlikult vastu ja sõlmisime erikokkuleppe,» lausus Merbach. «Klient tagastas ruuteri ning ainus summa, mis tal tuleb selle lepinguga seoses veel maksta, on jaanuarikuus kasutatud internetiteenuse soodusarve, 29,99 eurot.»

Kommenteerides Kuptsova juttu talle pakutud erinevate mahtude ja hindade kohta, märkis Merbach, et osalt on klient midagi segi ajanud. Ta rääkis, et suure mahuga pakettidest on kasutusel 60-gigabaidine hinnaga 22,99 eurot, 100-gigabaidine 34,99 ja 200-gigabaidine 59,99 eurot. «Tele2 soovitab kliendile alati just seda paketti, mis vastab tema reaalsele internetitarbimisele.»

Tele2 paneb kõigile klientidele südamele, et nad mõtleksid alati läbi oma internetivajadused ja majanduslikud võimalused. «Samuti soovitame vaadata üle oma teenusepakkuja tingimused ning pakettide hinnakirja, et vältida ootamatusi,» märkis Merbach.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles