Karmid külmakraadid võtsid lõunamaised bussid võhmale

Egon Valdaru
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänavune talv näitab, kas soojal maal valmistatud bussid suudavad karmi pakasega kohaneda.
Tänavune talv näitab, kas soojal maal valmistatud bussid suudavad karmi pakasega kohaneda. Foto: Elmo Riig / Sakala

Põhja-Viljandimaa inimesed, kes soovivad hommikul bussiga maakonnakeskusesse sõita, on pidanud viimasel nädalal alatihti peatuses külmetama, sest sõiduvahendit ei tule ega tule.

Kell 7.55 Võhmast välja sõitev buss peaks Viljandisse jõudma kell 8.35. Paraku on see pärast läinud nädala kolmapäeva, kui lumi maha sadas, hilinenud 15—20 minutit.

«Meeldiv sel kombel külmetada pole,» ütles Mudistest sõitu alustav Erika Hein.

Tegelikult hilines kõnealune buss pool tundi juba ülemöödunud neljapäeval. Võhmas ja Olustveres elavad Vana-Võidu kutsekooli õpilased on seetõttu jäänud maha Viljandist väljuvast bussist. Sama on juhtunud Vana-Võidu sotsiaalpedagoogi Ene Rebandiga. Tema teada eelmistel talvedel niisugust häda ei olnud. «Pikad hilinemised olid harvad erandid,» kinnitas ta.

Ka Erika Hein nentis, et mullu, kui vedu korraldas Devori Reisid, oli lugu märksa parem. «Nad olid ikka väga täpsed poisid,» meenutas ta hea sõnaga tollaseid bussijuhte.

Bussijuht vandus tulist kurja

Eile hommikul võisid Võhmast Viljandisse sõitvad inimesed jälgida tulist kurja vanduvat bussijuhti. «Esiklaas oli härmas ning teed nägi ta ainult läbi väikese augu,» kirjeldas Erika Hein. «Ta ütles, et sellise bussiga, mis on ehitatud Türgis, ei saa meie kliimas sõita.»

Juht olevat olnud äärmiselt nördinud ning öelnud, et sellise häda peapõhjus on totter vähempakkumise süsteem, mistõttu nüüd sõidavadki viletsad bussid.

Põhja-Viljandimaa sõitjaid teenindava aktsiaseltsi MTG piirkonnajuht Tõnu Naar lausus, et bussijuhid pole päris õiged kommenteerijad. «Need bussid on ikkagi ette nähtud ka Eesti talviste olude jaoks. Eks alati ole kallimaid ja paremaid busse.»

Naari jutu järgi tõi külm ilm sõidukite nõrgad kohad välja. «Reedel ja esmaspäeval mõni buss hommikul ei käivitunud ja üks buss ei sõitnud välja,» rääkis ta ning lisas, et firma on probleeme järjest lahendanud. Selleks, et mootorid paremini käivituksid, tõsteti akudel elektrolüüdi tihedust ning väikse külmakindlusega jahutusvedelikule pandi kontsentraati juurde.

Naarile tuli üllatusena, et nendest jõupingutusest hoolimata ei tulnud bussid ka eile õigel ajal ning hilinemine on kestnud juba läinud nädala kolmapäevast. Ta lubas asja uurida ning abinõud kasutusele võtta.

Kui olukord ei parane, tulevad trahvid

Maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Tõnis Kortsu hinnangul vastavad kõik Viljandimaal inimesi sõidutavad bussid nõuetele. Ta tõdes, et ka maavalitsusse on jõudnud sõitjate kurtmisi MTG busside hilinemise üle. Muu hulgas on toodud põhjuseks, et bussidel on niiskuse ja külmaga pidurid kinni kiilunud. Korts leidis, et hommikuti tuleks enne sõitma minekut busse varem soojendada. Siis oleks teel muret vähem ning ka sõitjatel soojem.

«Äsja (eile — toim) oli meil bussifirma esindajatega sel teemal jutuajamine. Rääkisime väga tõsiselt ja nad lubasid nädala jooksul asja lahendada,» sõnas Korts.

Ta lisas, et kui olukord ei parane, järgnevad trahvid. Eelmiste vedajate puhul oli tema mäletamist mööda kõige suurem trahv natuke alla 100 000 krooni.

ÜLESKUTSE

Tõnis Korts,
maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja


Hilinemised on lubamatud. Oleksime tänulikud, kui edaspidi kõik sõitjad bussifirmadega seotud muredest meile kohe teada annaksid. Siis saame kiiresti tegutseda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles