Hulk busse jättis hommikul liini pooleli

Marko Suurmägi
, peatoimetaja asetäitja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Automeni liinibuss lõpetas sõidu Viljandi vallas asuva tee kraavis.
Automeni liinibuss lõpetas sõidu Viljandi vallas asuva tee kraavis. Foto: Marko Saarm

Viljandimaal jättis kolmapäeva hommikul mitu liinibussi teeolude tõttu teekonna pooleli, sest vastasel korral oleks ohtu sattunud nii sõitjad kui buss. Mõnelgi korral tuli poolele teele jõudnud sõitjatel kilomeetrite kaupa jala kõndida, et koju jõuda.

Põhja-Viljandimaal sõitjaid vedava bussifirma Atko Grupp dispetšer saatis varahommikul maavalitsusele kirja, kus oli üles loetud kuus liini, millel buss täna lõpuni ei sõitnud. „Bussijuhtidele on antud korraldus, et kui on näha, et libedusetõrje on tegemata, siis edasi sõita ei tohi,” lisas Atko Grupi kohalik juht Tõnu Naar. „Lõpliku otsuse sõidu jätkamise kohta teeb aga alati bussijuht.”

Hommikul otsustas näiteks Sürgavere kaudu Suure-Jaani sõitma pidanud bussi juht, et teeolud Sürgavere kaudu minna ei võimalda, ja ta sõitis otse Suure-Jaani. Samamoodi jõudis Suure-Jaani ka see buss, mis pidi sõitma läbi Metsküla. Tääksi mäe all jäi seisma teine buss, mille juht sai aru, et sileda jääga kaetud järsust tõusust ta üles ei saa, ja sõitis tagasi Viljandisse.

Kaks bussi ei sõitnud Valmasse.

Ainult nädalas korra Tippu sõitval bussil jäi samuti sihtkohas käimata. Buss jõudis Uiani, aga sealt edasi läks tee nii libedaks, et juht keeras nina taas Viljandi poole.

Automenil kõigist häiretest lõuna ajal täit pilti polnud. Teada on, et selle firma üks buss lõpetas sõidu kraavis. Ettevõtte kohalik juht Urmas Saaremets palus lõuna ajal vabandust, et tal pole parajasti võimalik muu töö tõttu olukorda kommenteerida.

Nii Tõnu Naar kui Viljandi maavalitsuse bussiliikluse eest vastutava planeeringuosakonna juhi Kaupo Kase sõnul tuleb sellist libedust vähemalt korra ette igal aastal. Naari hinnangul pole teehooldaja muutumine teede seisu paremaks ega halvemaks teinud.

Kase sõnul on maakonnas kruusateid, mida tuleks kümnete kilomeetrite jagu liivatada või karestada, et bussid saaksid seal edasi sõita. Paraku pole teada, kas või millal teehooldaja suudab pikad teelõigud bussidele sobivasse korda saada või viib sula enne jää teedelt.

Naari sõnul pole veel teada, kuidas sõidavad bussid õhtul, kui on teine suur liiniring. Tema kinnitusel sõltub kõik sellest, kui palju on jõutud selleks ajaks teid karestada, seega tuleb liinihäiretega arvestada ka õhtul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles