Heas usus endale edasi-tagasi pileti ostnud sõitjat bussi ei lastud

Kristiina Baum
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hansa Liinide buss. Pilt on illustreeriv.
Hansa Liinide buss. Pilt on illustreeriv. Foto: Merily Šmidt / Sakala

Bussi peale kiirustanud sõitja ei pannud tähele, et Viljandi bussijaamast ostetud tagasisõidupilet ei ole teps mitte see, mis kassiiri käest sai palutud. 

Ebameeldiv üllatus tabas viljandlannat Helve Tähist alles siis, kui ta eelmisel reedel Tartu bussijaamas Viljandisse suunduvasse bussi sisenes. Bussijuht ei olnud nõus teda Viljandist ostetud piletiga edasi lubama, sest see ei kehtinud. Kuidas ei kehti, ei saanud Tähis aru. Piletil seisis kellaaeg 18.45 ja Viljandi, katsus ta bussijuhile selgitada. Bussijuht käitus nii, nagu reglement ette näeb: kui kehtivat piletit pole, siis sõita ei saa. 

Helve Tähis oli oma sõnul väga hämmeldunud ja palus bussijuhil oodata, kuni ta kassast küsib, milles asi. Kui ta Tartu bussijaamas ooteplatvormile tagasi jõudis, oli aktsiaseltsi Hansa Bussiliinid buss juba minema sõitnud. Kell oli mõni minut pool seitse läbi. 

Tartu bussijaama kassas selgus, et kell 18.45 Viljandisse bussi ei väljugi. Seadus näeb ette, et tarbijale hüvitatakse teatud protsent pileti hinnast, kui ta tagastab pileti enne bussi väljumist. Et kella 18.45-ni oli veel aega, maksti Helve Tähisele tagasi 60 protsenti pileti hinnast, aga kojujõudmiseks pidi ta uue pileti ostma. Viimase, kell 21 väljuva bussini oli paar tundi aega. 

Ostis ette, et olla kindel

Hansa Bussiliinide Viljandi regiooni liinitöö osakonna juhataja Kalju Heinleht selgitas välja, et möödunud reedel oli kella poole kolme paiku vähem kui minutilise vahega müüdud kaks piletit: üks Viljandist Tartusse suunduvale bussile väljumisajaga kell 14.45 ja teine neli tundi hilisemale bussile, mis sõitis samuti Viljandist Tartusse. 

«Kas kuulis kassiir valesti või ei väljendanud klient ennast piisavalt hästi, on tagantjärele võimatu kindlaks teha,» ütles Heinleht. Kindel on see, et viljandlannale müüdi pilet, millega tal polnud Tartus midagi peale hakata. 

Viljandi bussijaamast edasi-tagasi piletit ostma ajendas Helve Tähist Pärnus samal nädalavahetusel teoks saanud suur muusikaüritus «Weekend Festival Baltic». Mitu Pärnusse suunduvat bussi sõidab Viljandi kaudu ja ta tahtis kindel olla, et ta õhtul koju toovale bussile istekoha saab. Oma sõnul mäletas Helve Tähis, et tagasipiletil oli suurelt kirjas 18.45, mida ta bussi väljumisajana tõlgendas, ja sõna «Viljandi», mida ta heas usus sihtkohaks pidas. Ta ei osanud kahtlustada, et piletiga võis midagi valesti olla. 

Asi pole rahas, vaid põhimõttes

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski tuletas meelde, et klient võiks kohe pärast ostu sooritamist kontrollida, kas kõik on õige, sest hiljem on arusaamatusi keeruline lahendada. Murega tuleb kõigepealt pöörduda ettevõtte poole ja kui sealt mõistmist ei tule, saab abi tarbijakaitseametist. 

«Alati võib pöörduda pileti müünud ettevõtte poole ja paluda vahetamis- või tagastamisvõimalust, kuid õigust seda nõuda ei ole,» täpsustas Turetski. 

«Kui asi on rahas, siis oleme nõus kliendile vastu tulema ja ülejäänud 40 protsenti hinnast hüvitama, kuigi meil selleks kohustust pole,» lausus Kalju Heinleht. Tema sõnul käib jutt 2,20 euro suurusest summast. 

Helve Tähise silmis ei ole küsimus aga rahas.  

«Mis siis, kui see oleks juhtunud kellegagi, kellel on lapsed?» küsis ta. «Või kui tegu oleks olnud viimase Tartust väljuva bussiga?» 

Ta oli kindel, et Hansa Bussiliinide bussijuht oleks võinud säärases olukorras inimlikkust üles näidata. Samas ei soovi ta süüdistada Viljandi bussijaama klienditeenindajat, kes talle vale pileti müüs.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles