Enam kui sada autot stardib homme algaval Mulgi rallil Viljandimaa teedele, mis on muutunud vihma tõttu väga libedaks.
Tundmatud teed ja vihm nõuavad suurt pingutust
«Kiirused on niisuguse ilmaga väiksemad ning auto teel hoidmine keerulisem,» ütles ralli rajameister Sven Heinlaid. «Publikule peaks vihm kindlasti põnevust lisama - tema tahab ju ikka rajalt väljasõite näha.»
Kohal on Eesti paremik
Homme kell 17.30 Viljandi kesklinnast Vabaduse platsilt alguse saava ralli stardis on 80 meeskonda ning ülehomme lisandub neile veel paarkümmend, kes sõidavad Eesti teises liigas. Kohal on kõik need sportlased, kes jahivad Eesti meistrivõistlustel kõrget kohta, sest tegemist on sarja eelviimase etapiga.
Autospordi liidu teatel on punktiseis enne Viljandi sõitu kõigis masinaklassides selline, et hea õnnestumise korral võivad siin selguda kõik tänavused Eesti meistrid.
Homme õhtul kihutatakse kõigepealt kaks katset metsas ning seejärel kaks katset Viljandi kesklinnas. Laupäeval on kavas üheksa kiiruskatset ning võitja peaks selge olema kella poole kuue ajal.
Võistluse direktor Tarvo Saar on öelnud, et Mulgi ralli teeb osalejatele eriti põnevaks see, et suurem osa siinsetest kiiruskatsetest on säärased, mida Eesti rallimehed pole varem sõitnud.
Rajameister ei saanud eile veel avaldada, kuhu kiiruskatsed täpselt kavandatud on.
Rajaga tutvumine algab täna
«Kõiki kohalikke elanikke on informeeritud, aga avalikkusele anname katsete asukoha teada täna pärastlõunal,» lausus Sven Heinlaid.
Rajakaart avaldatakse homses «Sakalas» ning publikulegend on hiljemalt homme varahommikust saadaval Olerexi tanklas.
Täna pärastlõunal saavad sportlased kiiruskatsete asukoha teada ja hakkavad rada läbi sõitma. Sven Heinlaiu kinnitusel on nad sel ajal nendel teedel kui tavalised liiklejad ja neile kehtivad kõik liikluseeskirjad.
Et rallimehi kontrolli all hoida ja välistada võimalikke kiiruseületamisi, teevad korraldajad koostööd politseiga. Hoolimata sellest soovitab Heinlaid kõigil raja ääres elavatel inimestel olla tähelepanelik, sest tavaliselt hõreda liiklusega teedele tuleb nüüd päris palju autosid. Korraldajad ei välista ka seda, et mõni rallimees üritab tugevdatud kontrollile vaatamata ikkagi lubatust kiiremini sõita.
Kas vihmane ilm tähendab ka rohkem lagunenud teid, ei osanud Sven Heinlaid eile arvata.
«Ühelt poolt rikub vihm teid muidugi palju, teisalt jääb teematerjal ikkagi oma koha peale,» rääkis ta.
Et teed pärast rallit endisesse seisukorda saaksid, teevad korraldajad koostööd aktsiaseltsiga Sakala Teed.
Kui palju rallimehi laupäeva õhtuks finišisse jõuab, ei osanud Sven Heinlaid prognoosida. «Võib arvata, et kolmandik startijatest katkestab, aga seda on keeruline ennustada,» sõnas ta.
ARVAMUS
Ott Tänak,
Mulgi ralli esimene startija
Mulgi ralli on üsna uus võistlus, nii et neid radu on varem väga vähe sõidetud. Mõnel teisel võistlusel on samu teid läbitud juba aastaid.
Kui võistluse ajal peaks vihma sadama, olen mina esimese startijana teistega enam-vähem võrdses seisus, sest ei pea teed puhastama. Libedaks muudab vihm raja kindlasti.
Sellele ma ei mõtle, et mul on Viljandis võimalik meistritiitel kindlustada. Tuleb ikkagi sõidule keskenduda. Puruks pole end mõtet kihutada, üritame olla nii heal kohal kui võimalik.