Kokkupõrkeid koguv ristmik saab peagi uued foorid

Karl-Eduard Salumäe
, Sakala arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liiklusõnnetus juhtus Leola ja Jakobsoni tänava ristmikul. Foto on illustratiivne.
Liiklusõnnetus juhtus Leola ja Jakobsoni tänava ristmikul. Foto on illustratiivne. Foto: Marko Saarm / Sakala

Välismaa numbrimärkidega Saab 9-3 sõidab Paalalinnast kesklinna poole ning veereb «roosa» fooritulega üle Jakobsoni ja Leola tänava ristmiku.

Paar minutit hiljem läheneb Valuoja oru poolt Ford Mondeo sooviga teha vasakpööre. Juht sõidab rohelise tulega ristmikule ja laseb paar vastutulijat läbi. Kui ta pöörde lõpetab, on talle põlema hakanud keelav tuli.

Kõnealusel Viljandi ristmikul põrkasid autod kokku nii teisipäeval kui kolmapäeval. Teisipäeval sõitis Jakobsoni tänaval liikuv Citroën Berlingo keelava fooritulega ette Toyota Hiluxile, kolmapäeval ei märganud Volkswagen Passati juht aga põlema hakanud punast tuld ning põrutas külje pealt sisse Saab 9-5-le.

Inimesed kurdavad, et kõnealusel ristmikul on fooritsükkel juba mõnda aega paigast ära olnud. Kritiseeritakse nii seda, et Jakobsoni tänaval sõitjaile põleb roheline tuli liiga lühikest aega, kui seda, et igas suunas vilgub roheline tuli enne kollase tule süttimist vaid kaks korda.

Sakala mõõtis eile enne lõunat kõne all olevas kohas rohelise tule põlemise aega ning sai tulemuseks, et Leola tänaval on see 21 ning Jakobsoni tänaval 11 sekundit. Mõeldes asjaolule, et teisena nimetatud tänav ühendab Paalalinna kesklinnaga, võib sellist korraldust imelikuks pidada.

«Kümmekond sekundit on liiga vähe,» ütles sõiduõpetaja ja autokooli Alopex juht Jaak Alesma. Ühtlasi tõdes ta, et roheline tuli võiks vilkuda rohkem kui kaks korda.

Paneb eksima

Jaak Alesmale on juba varem silma hakanud, et rohelise tule tsüklid on sellel ristmikul olnud eri pikkusega, ning korduvalt kogenud, kuidas see kaasliiklejaid eksima paneb. Sõiduõpetaja sõnul on tal viimasel ajal olnud seal korduvalt juhtumeid, kus hooletuse korral võinuks autole uue esiosa saada.

Sageli üle Leola ja Jakobsoni tänava ristmiku sõitva viljandlase Gert Kiileri mäletamist mööda muutus fooride tsükkel aprillikuu keskpaigas. Enne seda põles roheline tuli mõlemal tänaval sõitjaile tunduvalt kauem ning pikem oli ka lubava sõidutule vilkumise aeg. Kiiler rääkis, et harjumuspärasest lühem rohelise tule tsükkel on ka teda autoroolis üllatanud.

«Enne oli nii, et kui olin jõudnud autoga viadukti keskele ja fooris oli roheline tuli pisut aega põlenud, teadsin, et jõuan rahulikult üle ristmiku. Ühekorra oli aga järsku kollane tuli ees,» kirjeldas ta.

Kolm nädalat veel

Viljandi linnavalitsuse majandusameti juhataja Reevo Maidla kinnitas, et linn pole lasknud Leola ja Jakobsoni tänava ristmiku fooritsüklit muuta. Tema kahtlustust mööda võib sellise muudatuse põhjust otsida asjaolust, et ristmiku foorisüsteem on väga vana ja väsinud.

«Kui tsükkel on muutunud, siis arvatavasti selle pärast, et foori automaatika jupsib,» lausus Maidla. «Automaatika on nii vana, et me ei julgegi seda rohkem seadistada. Raske on leida spetsialisti, kes sellise süsteemiga midagi tarka oskaks peale hakata.»

Ümberseadistamisel pole ka mõtet, sest varsti hakatakse seal foore rekonstrueerima. «Oleme juba Suja Ehitusega lepingu sõlminud. Projekt on olemas ja läheb kolme nädala pärast töösse,» selgitas Maidla. Koos fooridega tuleb ristmikule uus valgustus.

Reevo Maidla ütlemist mööda ei ole olukord kõnealusel ristmikul selline, et vajaks veel kiiremat sekkumist.

«Õnnetused on muidugi kahetsusväärsed ja fooritsükkel võib seda mingil määral soodustada, aga näiteks seda, et kõik rohelised tuled korraga põleksid, ei ole. Need autojuhid, kes on seal avarii teinud, on siiski eiranud punast tuld või sõitnud liiga vara ristmikule,» selgitas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles