Ehk ühel pimedal salapärasel ööl...

Tiina Sarv
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Edward von Lõnguse «Kannahabe ja nõiakütt» Tartus Toomemäel. Üle tänava jääb riigikohtu hoone.
Edward von Lõnguse «Kannahabe ja nõiakütt» Tartus Toomemäel. Üle tänava jääb riigikohtu hoone. Foto: Tiina Sarv

7. novembril avati Tartu kunstimuuseumis näitus «Tüüpilised indiviidid. Tartu grafiti ja tänavakunst 1994–2014».

Niisuguse väljapaneku jaoks on Tartu kindlasti õige koht, sest selles linnas on tänavakunsti suhtutud märkimisväärse tolerantsusega. Ülikooli sotsiaalteaduskonna hoone taga müüril otse riigikohtu hoone vastas võib juba tükk aega uudistada Eesti väljapaistvaima tänavakunstniku Edward von Lõnguse tööd «Kannahabe ja nõiakütt». Pildil paneb politseinik nimesildiga «Nõia Kütt» käsi raudu naksitrall Sammalhabemel, kelle habemes kasvavad kanepitaimed.

Sama autori tuntumaid taieseid on ühel ööl «Kevade» sündmuspaika Palamusele tekkinud «Sure, koer», millel Oskar Lutsu «Kevade» tegelased on viidud Quentin Tarantino «Pulp Fictioni» keskkonda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles