Eesti Post teeb hukas pakid veebis rahaks

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Post on pannud müüki äärekive, granaatõunamahla, leiliruumi, kanuu, vana pesumasina, naiste mantli ja basseiniredeli.
Eesti Post on pannud müüki äärekive, granaatõunamahla, leiliruumi, kanuu, vana pesumasina, naiste mantli ja basseiniredeli. Foto: Kuvatõmmised / montaaž

Riigiettevõte Eesti Post müüb veebis sillutise- ja äärekive, kaubaaluseid ja pesumasinat, aga ka laste talverõivaste komplekti ja granaatõunamahla.

Järgmise nädala algul lõpeb postiteenuste osutajal portaalis osta.ee ligi 20 oksjonit. Juba lõppenud enampakkumisi on tal aja jooksul kogunenud üle 300.

Aktsiaseltsi Eesti Post kommunikatsioonijuhi Kadri Tonka sõnul müüb kaupa tõepoolest postifirma.

«Tehnika, äärekivid, kirjutuslauad ja muu on amortiseerunud mittevajalik vara ning oksjonikeskkond määrab hinna, et selle võõrandamine oleks selge ja läbipaistev,» selgitas ta. Veebikeskkond osta.ee on kaupade realiseerimiseks valitud seetõttu, et see on Eesti Posti kauaaegne koostööpartner.

Tonka selgitust mööda on müüdavad sillutise- ja äärekivid üles võetud Tartu uue liiklussõlme ehituse ajal. Sauna- ja basseinisisustus pärineb 1997. aastal ehitatud Tallinna peamajast Pallasti tänav 28, kus hiljuti tehti lammutustöid.

«Aiamööbel pärineb kunagisest Posti Hostelist ja pesumasin on üks mittevajalikuks osutunud kööginurga sisustuskomponent,» lausus kommunikatsioonijuht. Müüki pandud sõidukid on riigiettevõtte amortiseerunud ametiautod.

Kõrge reiting

Osta.ee klientide tagasiside näitab, et nad peavad Eesti Posti 98,1 protsenti usaldusväärseks müüjaks.

Ostja kasutajanimega Kaido on kümne seinavalgusti ostu kommenteerides kirjutanud, et tegemist on hea müüja ja väärt kaubaga.

«Kõik ok, kaup kohal,» on kirjutanud teine kodanik, kes on postifirmalt ostnud saunalava, -seinad, -lae ja 15-kilovatise kerise.

Kõik ostjad aga nii positiivsed pole. Näiteks metallkapi oksjoni võitnud inimene kasutajanimega Ecohouse kurdab, et oksjoni hinnale lisandub suur kulu asja kättesaamisel. Arve saab tema väitel alles pärast mitmendat pärimist ja kirjalikele pöördumistele ei vastata. «Ise tuleb leida kontaktid ja kui on ikka koosolek või inimene on ära, siis seal ettevõttes asendajaid ei ole,» on ta kurtnud.

Kadri Tonka sõnul mingit kulu kauba kättesaamisel ei lisandu. «Kui aga klient soovib, et kaup talle kulleriga kohale toimetatakse, siis loomulikult lisandub kokkuleppeline transpordikulu. Klientide pöördumistele vastame alati ja arved liiguvad pärast võitja selgumist kiiresti.»

Klaasplastist kanuu

Müügile on pandud vigastada saanud klaasplastkanuu, mille komplektis oli ka ühe labaga mõla. Selle, nagu paljude teiste pakutavate esemete kohta, on kuulutuses märge, et kaubaga on võimalik tutvuda enne oksjoni lõppu Eesti Posti territooriumil Tallinnas Pallasti tänaval ja tasutakse Eesti Posti esitatud ostuarvega.

Riided ja toiduained satuvad Kadri Tonka sõnul müüki väga harva ja ainult neil juhtudel, kui kliendi saadetis on postifirma süül rikutud või hävinenud ja see on kliendile juba hüvitatud. Hüvitis makstakse kliendile välja kohe, kui on selgunud täpne kahjusumma.

«Kuigi pakend võib olla kahjustunud ja esemete kaubanduslik väärtus seetõttu langenud, on tegemist korralike asjadega,» ütles Tonka.

Kommunikatsioonijuhi sõnul pole ettevõtte palgal eraldi inimest, kes kauba müümisega tegeleks. «Eesti Post ei ole osta.ee-st ühtki asja soetanud.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles