Uued rongid viisid peaaegu poole bussipileti hinnast

Karl-Eduard Salumäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Marko Saarm / Sakala

Aasta algul sõitma hakanud uued rongid sundisid Sebe tütarettevõtet Eesti Buss langetama tulevast nädalast Tallinna–Viljandi liinil paljudes bussides piletihinda 11 eurolt 6 eurole.

«Uues konkurentsi olukorras peavad kõik bussifirmad pingutama, et ulatuslikult doteeritud rongiga võistelda,» põhjendas suurt muudatust Eesti Bussi juhatuse liige Tõnu Ruusamäe.

Uus piletihind eeldab aga seda, et bussid on iga päev rahvast täis. «Kas nii ka läheb, näitavad lähikuud. Siis saame otsustada nende liinide edasise saatuse,» sõnas Ruusamäe.

Kui Sakala eile päeval Viljandis vahepeatuse teinud ning edasi Tallinna poole suundunud bussi pildistamas käis, polnud sõitjaid palju: maha tuli kolm ja 11-eurose pileti pealinna ostis viis inimest. Vähesed istekohad olid täidetud.

Odavaim rongipilet Viljandist Tallinna maksab 7,50 eurot.

Konkurent mõtleb uuele kärpele

Sebe pole esimene bussifirma, kes Viljandist Tallinna sõidu hinda on alandanud. Juba 19. jaanuaril tegi seda aktsiaselts Hansa Liinid, vana nimega Mulgi Reisid. Kui enne 19. jaanuari maksis näiteks kell 13.10 Tallinna väljuva bussi täispilet 9,50 ja sooduspilet 8,50 eurot, siis praegu küsitakse nende eest vastavalt 8 ja 6 eurot.

Hansa Liinide juhatuse liige Madis Lepp tõdes, et konkureeriva bussifirma veelgi jõulisem hinnaalandus paneb ka neid uut kärpimist kaaluma. Lepp pidas tõenäoliseks, et seda millalgi tehakse.

Aktsiaseltsi Taisto Liinid liinispetsialist Jan Landrat vastas võimaliku hinnaalandamise kohta käivale küsimusele, et firma pakub juba praegu Tallinna ja Viljandi vahel kõige soodsamat hinda. Tõsi küll, jutt käib sooduspiletitest. Nimelt maksab pilet kuni 30-aastastele ja üle 60-aastastele sõitjatele neljal päeval nädalas tavalise 9,50 asemel 5,50 eurot.

Kõigi kolme bussifirma esindajad tõid uut olukorda kommenteerides välja, et riik doteerib rongiliiklust suurel määral, bussiettevõtted peavad majandama aga üksnes oma tuluga. Samas on rongipileti hind raudteefirma vahetumisega kallinenud. Läinud aasta lõpuni maksis odavaim rongipilet Viljandist Tallinna 6,81 eurot. Seevastu stardivad rongid sellest aastast Viljandist Tallinna ja vastupidi varasemast kaks korda tihedamini.

Liinide sulgemist veel ei kaaluta

Madis Lepa sõnul kahanes Viljandi ja Tallinna vahel bussiga sõitjate hulk jaanuarikuus umbes 15 protsenti. Sebe ja Taisto Liinide kõneisikud täpseid protsente ei nimetanud, kuid kinnitasid, et kliente on vähemaks jäänud.

Busside käigust ärajätmisest ei taha firmad praegu eriti rääkida.

«Liinide sulgemise otsus on meie viimane valik, mida oleme sunnitud rakendama siis, kui sõitjate arvu ja liini tulu pole võimalik hoida,» sõnas Tõnu Ruusamäe.

Madis Lepp ütles, et selliseid suuri otsuseid on praegu selgelt liiga vara langetada, ning viitas asjaolule, et maikuus hakkavad kehtima uued rongide sõidugraafikud.

«Ootame selle aja ära,» sõnas ta.

Jan Landrati sõnul loodab Taisto Liinid, et kõik seni Viljandi ja Tallinna vahet bussiga sõitnud inimesed eelistavad seda rongile ka edaspidi. «Siis jäävad kõik praegused bussiliinid käiku,» lausus liinispetsialist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles